התעקשות של בית הספר

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

05/09/2015 | 19:01 | מאת: אמא של מיטל

ביתי לומדת בכיתה ז והשפה הנוספת הנלמדת בכיתתה היא ערבית. ביתי מתעקשת בתוקף ללמוד צרפתית ולכן רוצה לעבור לכיתה אחרת. למרות שניסיתי להסביר את חשיבות השפה היא מתעקשת לעבור. בנוסף בכיתתה ישנן בנות " עשבים שוטים" בדמותן של בנות אלימות ולא חיוביות. עיקר חברותיה נמצא בכיתה אליה היא מבקשת לעבור. היועצת שוחחה עם ביתי ודיווחה לי כי היא רואה בה פוטנציאל חיובי בכיתה ויכולת להשתלב בכיתה מבחינה חברתית ולהיות מוקד חשוב בכיתה. אינני מבינה את ההתעקשות הזאת. אם הדבר לא יילך אפנה לדרגים גבוהים יותר. מה דעתך?

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2015 | 00:02 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, מלאכת השיבוץ של תלמידי הכיתות השונות, כרוכה בהרבה מאד שיקולים, חלקם גם לטובת ה"מערכת". רוב הילדים מצליחים להסתדר בסופו של דבר, גם אם לזמן מה (במיוחד במעבר למסגרת חדשה) זה מעורר בהם מורת רוח. בעיני, ההתמודדות עם הקושי הזמני יכולה בסופו של דבר להוליד תחושת סיפוק ויכולת, שלא לדבר על הפתעות משמחות ובלתי צפויות. אם, לעומת זאת, את מרגישה שמדובר בעוול ממשי ובפוטנציאל מזיק לטווח הארוך, טפלי בנושא במסגרת הנהלים המקובלים. המערכת יודעת גם להתחשב בפרט, ולתקן טעויות במידת הצורך. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים