ילדה שמתעצבנת שמתקנים אותה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

31/12/2014 | 14:26 | מאת: אור

שלום, יש לי ילדה בת 8.5 בכיתה ג' וכשהיא עושה איתי שיעורים או עם המורה שלה ומתקנים אותה היא נעלבת ומתעצבנת ולא רוצה ללמוד מה לעשות? תודה, אור

לקריאה נוספת והעמקה
31/12/2014 | 14:43 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום אור, כוחו של המנטור הטוב (או המאמן, כפי שקוראים לזה היום) קשור ליכולת שלו לעודד אצל לקוחותיו יוזמה ועצמאות, בדרך של המרצה, העצמה והגברת היכולת להסתמכות עצמית. כדי שזה יקרה, עליו להתמקד בכוחות, בהצלחות ובמוטיבציות הטבעיות שמפעילות אותנו. מסתבר שלדעת לעודד נכון זו משימה לא פשוטה בכלל, וכהורים, חשוב שנשתכלל בה. אם הילד שלנו נעלב מאיתנו, חשוב שנבחן את הדרך שבה אנחנו מעירים. לא ציינת מדוע, בעצם, את יושבת עם בתך להכנת השיעורים. האם יש לה קשיים מיוחדים? האם יש לקויות למידה? הפרעת קשב? כעקרון, אני בעד שילדים יתמודדו בעצמם עם משימות הבית, גם במחיר של שגיאות וטעויות. מטעויות לומדים (בדר"כ בלי עלבונות). ילדים כמעט שאינם נעלבים מהפסד וכישלון במשחק מחשב, פשוט כי המחשב נשאר ענייני וכותב game over. הוא לא מעיר, לא מוחק, לא כועס ולא מעליב. בגלל זה ילדים מתים על מחשב ואוהבים הרבה פחות להכין שיעורים עם ההורים. נסי לשחרר קצת, לתת לה לגלות לבד את הטעויות או להגיע איתן לכיתה ולהתמודד עם המורה. חכי שהיא תבקש ממך לבדוק אותה, ואם תמצאי טעויות השתדלי רק "לסמן" אותן מבלי להגיב רגשית. הדגישי את החלקים הטובים בעבודתה והתפעלי מהם ככל האפשר בצורה אותנטית. זכרי שלטעויות קטנות אין כמעט פוטנציאל נזק, ואילו לעלבונות חוזרים ותחושת חוסר ערך - יש ויש. בברכה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים