האם מותר לפקיד להאזין ולהקליט שיחה עם הרופא

דיון מתוך פורום  רשלנות רפואית

15/05/2012 | 23:04 | מאת: משפטן מתחיל1

בשוק קיימות חברות לשירותי רפואה פרטיים. בין השירותים הניתנים קיים שירות של ייעוץ טלפוני על ידי רופא מומחה. במקרה אחד, התקשר פקיד של החברה ואמר שהוא מעביר את השיחה לרופא; הפקיד לא יידע אותי שהוא נשאר על הקו ומאזין לשיחה, ולא יידע אותי שהוא מקליט את השיחה. גם הרופא לא יידע אותי בשתי עובדות אלה. הדברים התבררו בדיעבד. פקידה אחרת של החברה אמרה לי שהיה על הפקיד להודיע לי מראש שהוא נשאר על הקו. החברה טוענת כיום, אחרי כחודש, טענה שונה: הפקיד הוא "עוזר רופא" והאזין לשיחה כדי שיסייע לרופא + שההאזנה וההקלטה הם "לפי כל דין". אני תמה גם אם לא מווטלת על הרופא חובה עצמאית ליידע שפקיד אותה חברה מקשיב לשיחות ומקליט אותן, בין אם חובה שבחוק ובין אם חובה אתית. אני חושב על הנושא ורציתי לשמוע כמה שיותר דעות.

17/05/2012 | 14:43 | מאת: עו"ד שמואל יקירביץ

שלום רב, סעיף 10 לחוק זכויות החולה מעגן את זכותו של מטופל לשמירה על כבודו ופרטיותו. בנוסף, זכאי המטופל לדעת את זהותם ותפקידם של המטפלים בהם, כך על פי סעיף 6 לחוק זכויות החולה. לפיכך, נראה לנו על פניו כי אם הייעוץ הטלפוני כמוהו כטיפול רפואי, אזי זכאי המטופל לפרטיות גם במהלך השיחה, ומן הראוי ליידע את המטופל בדבר הקלטת השיחה וכן מי נחשף לתוכנו של הייעוץ הטלפוני. בברכה, עו"ד שמואל יקירביץ

18/05/2012 | 10:13 | מאת: משפטן מתחיל1

שלום עו"ד יקירביץ וץודה על התייחסותך ! בטופס ההצטרפות לביטוח ישנו סעיף של ויתור על סודיות רםואית של המבוטח כלפי חברת הביטוח, הכולל את כל המוסדות הרפואיים וכל הרופאים. החברה מעניקת שירות הייעוץ הטלפוני היא קבלן של חברת הביטוח. לדעתי ויתור סודיות שכזה אינו רלוונטי לסיטואציה, נועד למקרים שחברת הביטוח נזקקת לו או בעת עריכת הביטוח או בעת קיומה של תביעת ביטוח, ואינו מהווה הכשר להפרת הפרטיות. אשמח לשמוע דעתך בנושא זה. במידת הצורך אוכל להעתיק את הסעיף אם כי תיארתי אותו היטב. בתודה מראש

מנהל פורום רשלנות רפואית