הפרת סודיות רפואית - האם ניתן לתבוע

דיון מתוך פורום  רשלנות רפואית

06/04/2015 | 16:15 | מאת: ע.ע

שלום רב, אני מטופלת ב"מכבי" ובשבוע שעבר ביצעתי בדיקת סקירת מערכות. כאשר הגעתי הבייתה גיליתי שהדף שקיבלתי מהרופא הוא עם תוצאות הבדיקה שלי אך עם פרטים אישיים אחרים. יום לאחר מכן, בדקתי באתר של מכבי וגיליתי שתוצאות הבדיקה שבאתר שונות מתוצאות הבדיקה שהרופא נתן לי. יצרתי קשר עם המטופלת שקיבלתי את הפרטים שלה ולאחר בירור, גם היא קיבלה את הפרטים שלי ובאתר התוצאות שמופיעות אצלה הן שלי. אנחנו כבר שבוע בשיחות בלתי פוסקות עם המרפאה, עם מכבי ללא הפסקה, עם פניות הציבור, הגענו למקום, התחננו וזכינו רק ליחס מזלזל וחוסר רצון לעזור. רק לאחר התערבות של מנהלת בכירה במכבי, לאחר שבוע הרופא שינה את תוצאות הבדיקה אך לא כלל בדוח החדש את כל התוצאות והוא מסרב להשלים את הבדיקה. בנוסף, כאשר הגעתי אתמול לבצע בדיקת סקר לשליש השני, נתקלתי בקשיים בביצוע הבדיקה עקב התוצאות הלא נכונות של סקירת המערכות שברשותי. אין לי מילים לתאר את עוגמת הנפש, הלחצים, הכעסים והטרטור שנשים בהריון צריכות לעבור בגלל טעות של רופא וחוסר יחס מהמרפאה. אני בשמירת הריון והדבר היחיד שהרופא אמר לי זה שאבוא שוב ושוב למרפאה וגם אז הוא לא יוכל לסדר את הכל. אני מעוניינת לדעת האם תביעה אפשרית במקרה זה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
06/04/2015 | 16:29 | מאת: עו"ד יאיר ח. סקלסקי

שלום רב המקרה שרת מתארת הנו מקרה קשה של התרשלות בטיפול רפואי. באופן מוזר, ההזדמנות שנתת למרפאה לתקן את.המעוות נתקלה בכתף קרה. בשלב זה, לא הייתי עוסק בהגשת תביעה על המקרה, אף כי הוא חמור מאוד, אלא מתעקש על ביצוע בדיקה חוזרת ולא סומך על התיקונים שבוצעו בטפסים. בברכה

07/04/2015 | 12:37 | מאת: ע.ע

אין טעם לבצע את הבדיקה הזו כעת כי היא מתבצעת בשבועות מסוימים. השאלה אם אוכל לדרוש את הבדיקה הבאה - על חשבונה המלא של הקופה. והאם אין כל טעם לגשת לתביעה? אינך חושב שזו עילה לרשלנות רפואית? תודה רבה!

מנהל פורום רשלנות רפואית