בן 87

דיון מתוך פורום  אינסולין - דרכי טיפול

19/06/2012 | 08:30 | מאת: סיגלית

לאבי בן 87 סוכר 161 AC1% 7.6 . קיבל כדורים לטיפול ולא מסוגל לקחת בגלל שזה גורם לו לבעיות בקיבה. הרופא הוסיף לו עוד כדור כדי להקל עליו, אבל עדיין הוא לא מסוגל לקחת.הוא כל הזמן מתעקש שהוא מרגיש טוב ולכן לא צריך כדורים, למרות כל מאמצי השכנוע שלנו בדבר הנזקים שיכולים להגרם לו. האם בגילו ולפי התוצאות אפשר לקבל אינסולין בהזרקה כדי לעקוף את הקיבה. או שיש משהו יצירתי אחר להציע לו. תודה. אגב, הוא גם לא עושה דיאטה ואוכל הכל.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום סיגלית אין מידע מדעי טוב לגבי הסיכון מסוכרת בגיל 87. מעט מחקרים נעשו בתחום. לכן הנושא מעט 'פרוץ'. ברור שהטיפול צריך להיות מתון (אם בכלל), לא לפגוע באיכות חייו ולא לגרום לנזק. הגיוני שעדיף למנוע ערכי סוכר קיצוניים (הן גבוהים והן נמוכים מדי). אין תמימות דעים שצריך לטפל בערכים סביב 160 או בA1C 7.6 בגיל זה. מכאן שיעדי הטיפול שונים לחלוטין מאשר בחולים צעירים יותר. המלצתי אליך היא להוועץ שוב ברופא הסוכרת בצורך בטיפול בכלל ובסוג הטיפול שלא יגרום לאביך לסבל מיותר. בכל מקרה מומלץ להקפיד על פעילות גופנית (עד כמה שניתן) ודיאטה מתונה- במידת האפשר.

20/06/2012 | 18:37 | מאת: זק

ד"ר רועי אלדור שלום רב. כל הכבוד.אני מוריד בפניך את הכובע.אמי בת 93 חולת סכרת,אנחנו הילדים לא מכריחים אותה לעשות כלום.היא מתפקדת וצלולה,אבל מסבירים לה את המצב,מניחים בפניה את התרופות ושלום על ישראל,פעם בשלושה חודשים לוקחים אותה לבדיקות,וברוך השם בינתיים הכל בסדר.

מנהל פורום אינסולין - דרכי טיפול