סוכרת בהתחלה וכדורים

דיון מתוך פורום  אינסולין - דרכי טיפול

20/03/2012 | 23:30 | מאת: דנה

אני בת 43 סובלת מהשמנת יתר בבדיקת סוכר פעמיים בצום התוצאה היתה 150 ופעם שניה 143 תוצאת המוגלובין a1 היתה 6.7 בבדיקה ביתית שנעשתה שעתיים אחרי הארוחה התוצאה 85 בדרך כלל בבדיקות שעתיים אחרי ארוחה התוצאה טובה. הרופא המליץ לי לקחת כדור ביום של גלוקומין ודיאטה . האם אפשר לחכות עם הכדור ולנסות קודם דיאטה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דנה ההמלצה היום היא להתחיל בטיפול בגלוקומין עם אבחנת המחלה ובמקביל לנסות לרדת במשקל ולהגביר בפעילות הגופנית. מכאן שהמלצת הרופא שלך תואמת את המלצות האיגודים הבין לאומיים ואת הגישה הטיפולית המקובלת כיום. בנוסף מומלץ להתחיל בכדור להורדת כולסטרול ממשפחת הסטטין. הגלוקומין יעיל בהורדת סוכר וכן עשוי לעזור בירידה במשקל. הוא נחשב בטוח ויעיל ולכן מהווה קו הטיפול הראשון בסוכרת. כיוון שסוכרת מחלה המתדרדרת עם הזמן (ולאורך זמן קשה יותר לאזן את הסוכר בשל כשל פעילות הלבלב) הגישה המתגבשת היום היא להתחיל טיפול במספר תרופות המשמרות את תפקוד הלבלב. זו אמנם גישה חדשנית וניסיונית, אך יתכן ובעתיד תהפוך לצורת הטיפול המומלצת. אני ממליץ לך להוועץ בשנית ברופא הסוכרת שלך לגבי טיפול בסטטין במידה ואינך נוטלת כדור זה.

27/03/2012 | 20:13 | מאת: דנה

תודה על תשובתך ד"ר אלדור .לא הבנתי מדוע לקחת גם כדורים נגד כולסטרול כל התוצאות של הכולסטרול תקינות אצלי. האם התחלה של סוכרת מעלה כולסטרול?

מנהל פורום אינסולין - דרכי טיפול