בירור אפשרות ללידה רגילה לאחר כריתת שרירן ונ.קיסרי

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

23/11/2015 | 10:52 | מאת: דידי

שלום רב, מה הסיכוי ללידה רגילה לאחר ניתוח לכריתת מיומה מדופן הרחם לפני 6 שנים וניתוח קיסרי לפני כשנתיים? אם אין מספיק פרטים אשמח לדעת עם מי ואיך ניתן לקבל ייעוץ. תודה!!

לקריאה נוספת והעמקה

כדי להשיב על שאלה זו צריך יותר פרטים על מיקום המיומה שנותחה, מה בוצע בניתוח זה? מה היה מידת עומק הכניסה לדופן הרחם והריחוק מחלל הרחם באותה כריתת מיומה, ומה הייתה הסיבה לניתוח הקיסרי. כללית ייאמר שהסוכוי לניתוח קיסרי חוזר הוא גדול. פרופ יונה תדיר

25/11/2015 | 21:45 | מאת: דידי

לבד אני לא יודעת לענות על השאלות, אך יש ברשותי דוח ניתוח הכולל את הפירוט הבא: ממצאים ניתוחיים: רחם בגודל תקין עם מיומה אינטראמורלית בדופן האחורית בקוטר כ- 8 ס"מ.... מהלך הניתוח: פתיחת בטן בחתך ע"ש פנלשטיל לפי שכבות. נלקח נוזל לציטולוגיה. פתיחת דופן רחם עם דיאטרמיה בחתך אורכי עד הגעה לשרירן, תפישתו והפשלתו מתוך דופן הרחם. הוצאת השרירן בשלמותו מתוך הרחם. וידוי המוסטזיס קפדני תוך השמת תפרי וייקריל 2/0 וויקריל 0. ויקריל 0 לשכבה פנימית בבודדים. תפר ויקריל 2/0 ממושך לסגירת החתך הרחמי. שטיפות וביקורת המסטזה. סגירת פריטונאום ויקריל 2/0 ממושך. סגירת פסיה בתפר PDS ממושך ותפר ויקריל 1/0 בפינה ובמרכז. תפרים בתת עור ויקריל 2/0. סגירת העור בתפר אינטרא-דרמלי מונוקריל 3/0. סיבה לניתוח הקיסרי הקודם היא המיומקטומי. אם המידע אינו רלוונטי - אבקש למחוק את התגובה הזו מהאתר- תודה :)

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות