טיפול באולטרסאונד ממוקד

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

03/04/2014 | 21:55 | מאת: אורית

שלום, אני בת 38, סובלת משרירן בגודל 37X40 מ"מ, מיקום: סב סרוזי, קיר קדמי. סובלת מדימומים חזקים מאוד בזמן הווסת וכן מכאבי מחזור חזקים. ידוע לי שיש טיפול באולטרסאונד ממוקד שמהווה תחליף לפרוצדורות האחרות של ניתוח או טיפולים פולשניים אחרים. רציתי לדעת האם טיפול כזה מתאים לשרירן בגודל ובמיקום כמו שלי? והאם יש לטיפול זה חסרונות ואם כן מה הם?

03/04/2014 | 22:18 | מאת: אורית

אציין שמלבד השרירן שהזכרתי, קיימים שני שרירנים נוספים: בגודל 45X69 מ"מ, תוך דופני, קיר אחורי. ובגודל 37X37 מ"מ, סב סירוזי, קיר אחורי. הסיבה שהזכרתי קודם רק את הראשון היא כי רופא נשים שביקרתי אצלו אתמול אמר לי שלמעשה התופעות שאני סובלת מהן נגרמות רק משרירן אחד ואינני בטוחה איזה מהם הוא השרירן ה"בעייתי". בכל אופן השאלה היא האם מומלץ לי לטפל באותו שרירן בלבד באמצעות אולטרסאונד ממוקד?

בחירת טיפול בשרירני רחם לא יכולה להתבסס על פורום אינטרנט. מדובר במגוון שיקולים רפואיים המחייבים מפגש עם רופא/ה ובהם נשקלים השיקולים, בעד ונגד כל אפשרות טיפולית על בסיס המקרב בו מדובר, כולל עבר רפואי, סימפטומים, קצב גידול השרירנים, עבר מיילדתי, תכניותילודה, וכיוב. פורום אינטרנט נועד להבהרת שאלות כלליות להרחבת היידע בתחום בו את מתלבטת. ולכן ייאמר כי התאמה או אי התאמה לטיפטול באולטרהסאונד ממוקד מחייבת בדיקת תהודה מגנטית ( MRI) . עוד ייאמר כי מדובר בטיפול שנוי במחלוקת בין המומחים בתחום זה בכל הקשור לתוצאותיו, כטיפול חלופי לטיפולים אחרים אשר יעילותם מוכחת. פרופ יונה תדיר

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות