מיומה ברחם

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

18/02/2014 | 10:40 | מאת: סיגל

שלום, אני בת 44 ויש לי מיומה ברחם בגודל 7 על 8 מ"מ. ללא לידות וללא הפלות. ביעוץ לפני ניתוח הומלץ לי להסיר את הרחם, באם אינני מתכננת היריון עתידי, וטיפול אחר באם כן. מדוע אם כן אי אפשר לעשות את הטיפול האחר בכל מצב? שאלה נוספת - באתי לבדיקה בעצם בעקבות עצירות מאוד קשה (עד כדי היעזרות באצבעות כדי להתרוקן) -ואין אחידות דעים בין הרופאים באם יש קשר למיומה או לא. (עשיתי קולנוסקופיה והיא בסדר.מנומטריה ודפקורפיה). יש רעיון למה זה יכול להיות קשור?

לקריאה נוספת והעמקה

סביר להניח שכוונתך ל 7*8 ס"מ ולא מ"מ. המענה לשאלתך תלוי במידה רבה במיקומו המדוייק של השרירן בשכבות הרחם, מקצב גידול השרירן, מהסימפטומים מהם את סובלת, וכיוב'. אכן, ניתן להבין מדוע אין ברצונך לוותר על הרחם בגיל זה, והחלטה זו צריכה להתקבל בדיון עם הרופא/ה המנתח/ת כחלק מהדיון על בסיס הנתונים הנ"ל כמו גם סוג הניתוח (בטן פתוחה? לפרוסקופיה?) ועברך הרפואי, צלקות או ניתוחים בעבר, וכיוב'. פרופ' יונה תדיר

20/02/2014 | 11:56 | מאת: סיגל

אין מדד לגבי קצב גידול השרירן, כי לא טרחתי לפני הבדיקה הנוכחית לעשות בדיקות. עשיתי לפני 3 שנים ניתוח למתיחת בטן (שבו שוחזר גם הטבור), כך שיש לי צלקת יפה מתחת לבן התחתונה. הסיפטומים כעת: הרגשת נפיחות ובטן נפוחה, עצירות קשה עד כדי שימוש באצבעות כדי להתרוקן כאילו יש לי מן בלון ברקטום, וסת סדירה אם כי עוצמת הדימומים גברה.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות