ניתוח רובוטי להוצאת מיומה בגודל 10 ס"מ

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

18/01/2014 | 18:37 | מאת: מירי

יש לי מיומה אינטאראמורלית בגודל של 9*8 ס"מ. הוצא לי ע"י הרופא ניתוח בעזרת רובוט דהוינצי ברמבם. נאמר לי ע"י הרופא מכיוון שהמיומה גדולה הוא יתחיל בניתוח רובוטי ואם לא יצליח ימשיך בפתיחת בטן.. אני חוששת מניתוח פתיחת בטן. האם יש עדיפות לנסות ניתוח רובוטי או ללכת על לפרוסקופיה רגילה? האם לא כדאי להקטין את המיומה באמצעים אחרים כדי שאחוזי הצלחת ניתוח ברובוט יעלו?

לקריאה נוספת והעמקה

שאלת הניתוחים ברובוט היא מצויינת וחשובה. חשוב להבין שמבקרים רבים השימוש ברובוט הוא גימיק מיותר אשר עושה רושם טוב, אבל אין בו כל צורך. לא כל מנתח גינקולוג יודע לעשות לפרוסקופיה לכריתת מיומה, ומי שיודע אינו בהכרח נזקק לרובות. אין בכך כדי לאמר שכל ניתוחי הרובוט מיותרים, אבל זה דיון מעמיק יותר ולא זהז המקום להרחיב על כך. לא ציינת מה גילך ומה תכניות הילודה שלך, אם חש כאלה עדיין, אבל אם יש תכניות ללדת מה שצריך להטריד אותך (בנוכחות שרירן בגודל זה) זה לא רובוט כן או לא, אלא מה מי.ומו של השרירן, ומה יהיה מצב הרחם לאחר כריתתו. בהצלחה, פרופ, יונה תדיר

19/01/2014 | 21:31 | מאת: מירי

סלח לי פרופסור אבל הייתי חייבת.. איך אני יכולה לדעת מי מנתח טוב בלפרוסקופיה? לפי האינטרנט?הלכתי כבר לכמה רופאים כל אחד אומר אחרת..אז במי אבחר והיכן??ועל סמך מה?? נתוני הצלחת הניתוחים לא מפורסמת לקהל הרחב לצערי..אז כולם אומרים לכי לפי האינטואיציה.. נו באמת. במדע מדובר לא באינטואיציה וברוחניות אחרת הייתי הולכת למטפל הוליסטי..:-)

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות