ניתוח בטן פתוחה או ש....

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

10/11/2023 | 20:48 | מאת: התלבטות לגבי שיטת כריתת מיומה

בדיקת אולטרסאונד: רחם דחוק שמאלה בגודל 3.6*3.8 סמ הרחם במרקם שרירני. מספר מיומות: העיקרית- 8.8*7.5 סמ, מיומה סבסרוזית בעיקר עם מרכיב אינטרהמורלי, יוצאת מדופן הרחם הימני מרקם לא אחיד, ללא זרימות מוגברות בדופלר צבע. ועוד 2 מיומות נוספות בקיר השמאלי אחורי של הרחם; אחת בגדול 22*20 מ"מ והשנייה 34*22 ממ ללא זרימה בדופלר. צוואר הרחם במראה תקין. באגן ללא נוזל חופשי. כיס השתן במראה תקין. בבטן אמצעית ועליונה ללא מיימת. גליתי את המיומה ב2016 והייתי במעקב. לפני כחודשיים בגלל תלונות שלי על כאבי בטן ונפיחות (גוש מוזר שבולט כשאני שוכבת) הופנתי לCT בטן ושם גילו שהרחם מוגדל מאוד. כיום סובלת מדחיפות מתן שתן, עצירות, כאב בקיום יחסי מין.. אני בת 34 ללא ילדים ומעוניינת ללדת. הגינקולוג הציע לעשות ניתוח בשיטת "בטן פתוחה". אני מאוד חוששת מהניתוח הזה ויודעת שיש עוד אפשרויות/שיטות. לדבריו זה הכי נכון למצבי. האם על פי תוצאות הבדיקה והמיקום מיומה הרופא צודק בשיטה? או שאפשר אחרת ... מומלץ שאלך לחוות דעת נוספת? אני כבר שוקלת לוותר על הניתוח ולהשאיר ככה .. אוכל לשרוד את הכאבים הם נסבלים אבל גם לא רוצה שיפריע לי להיכנס להיריון או בזמן היריון. תודה רבה להתייחסות והמענה:)

לפי התאור שלך נראה שצודק הרופא בגישה הטיפולית. עליך לחשוש מהעובדה שהשרירנים פוגעים ברחם ולא מהניתוח שנועד לשמר את פוריותך. ו... יפה שעה אחת קודם. פרופ׳ יונה תדיר

10/11/2023 | 21:52 | מאת: המשך- ניתוח בטן פתוחה

תודה. אני מסכימה איתך שבריאותי ופריות יותר חושבים אבל יש בי גם את החשש שאולי לא אוכל לחוות לידה טבעית. הליך של לפרוסקופיה גינקולוגית לא אפשרי במקרה שלי? פחות כואב, החלמה יותר מהירה ואולי אוכל ללדת באופן טבעי.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות