כאבי תופת משרירן בהריון

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

05/09/2023 | 20:29 | מאת: אני

היי פרופ׳ אני בשבוע 17 ומאובחנת עם שרירן שגדל וכעת תוך שבוע הגיע ל6.5 סמ (מדובר על שרירן קיר קדמי רגיש למגע). מזה כמספר ימים כאבי תופת ברמה שמשתקים אותי. כאבים דמויי מחזור, התכווצויות, דקירות בצד ימין ושמאל בטן תחתונה, כאבים במפשעות, כאב שמוקרן לרגל, כאב בעצם הזנב.לאחר שהכאב לא עבר הגעתי למיון שם עשו לי ספקולום וus בטני ווגינלי. הממצא היה שהשרירן גדל וייתכן והוא זה שגורם לכאבים. הציעו לי בבית החולים עירוי של אופטלגין אבל סירבתי כי חשבתי שהכאב יחלוף. בינתיים שכובה במיטה וסובלת מאוד. הכאבים הם ככ חזקים שאני לא מסוגלת לתפקד! כשהרופאה לחצה ממש על השרירן, צרחתי. בעברי הריון חוץ רחמי בצד שמאל היכן שממוקם השרירן (עברתי הסרת חצורה והרופא שניתח טען שזה כנראה מזה). אני כאובה נורא ולא מתפקדת. רוב הזמן במיטה והפסקתי לעבוד. חוששת מאוד. איך ממשיכים מכאן??

עם שרירן בהריון אין הרבה מה לעשות. רק מעקב רפואי וטיפול בהתאם לתסמינים. נוגדי כאב לא יזיקו להריון ואולי יסייעו בהתמודדות עם המעקב

לא ניתן לתת מענה לשאלה כזו. בת כמה את? מה גודל שרירן? כמה זמן ידוע על שרירן זה? מה קצב גידולו? מה מיקומו? מה תכניות הילודה. לשאלות אלה יש חשיבות כדי לתת מענה ראוי.גם בעידן ״המודרני״ רפואה רצינית איננה ציוץ בטוויטר. במקרה של כאבים עזים יש לפנות לרופא או למיון.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות