האם ניתוח היא הדרך היחידה?

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

14/11/2013 | 09:35 | מאת: יעל

שלום יש לי שני שרירנים - אחד בקיר האחור, תוך דפני בגודל 80*106 השני קיר ימני, סבסרוזי בגודל 58*79 הייתי את רופא שאמר שחייבים להוציא אותו מאחר ואני בגיל הפוריות (אני בת 33 ללא ילדים) וזה יפריע לי להיכנס להריון. אני ממש חוששת מניתוח. האם יש דרך אחרת?

לקריאה נוספת והעמקה

חשש לפני ניתוח זו תופעה מוכרת, אך לא ברור אם את חוששת מהניתוח עצמו, או מפגיעה ברחם. אם מהניתוח, אזי אין מה לחשוש. מדובר בפעולה שגרתית שסיבוכיה קטנים עד כדי חוסר סיבה לחשוש. אם מחשש פגיעה ברחם? זו סיבה טובה... לעשות את הניתוח, כי הפגיעה ברחם שנגרמת משרירני הרחם קיימת, וגדלה, ככל שהשרירנים גדלים. אשר לסוג הניתוח, על כך נדרש מידע נוסף על מיקומם, ועל הסימפטומים, וכיוב, בהצלחה, פרופ, יונה תדיר

14/11/2013 | 15:48 | מאת: יעל

תודה על התשובה. בנוגע למיקום השרירנים לא ידוע לי, מלבד מה שכתבתי (אחד בקיר האחורי, תוך דפני בגודל 80*106 והשני בקיר ימני, סבסרוזי בגודל 58*79) הסימפטומים שאני חווה הם דימום מוגבר ביומיים הראשונים של הווסת וכאבי בטן וגב תחתונים.וכמובן בטן גדולה שמפריעה מאוחר ואני רזה. החשש שלי הוא לא מהניתוח אלא מהפגיעה ברחם. קראתי על שיטה חדשה של הסרת שרירנים ללא ניתוח ע"י גלי קול בביה"ח שיבא. מה דעתך עליה?

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות