מחזור כבר שבועיים בלי הפסקה

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

13/11/2022 | 17:59 | מאת: יערה

הי , בת 47 קיבלתי מחזור לפני שבועיים ולאחר שמונה ימים שלרוב נגמר וכבר הגיעו ההפרשות החומות התחיל לי שוב דימום, כאבי גב תחתון ועד היום הוא נמשך , בא והולך נראה כנעלם וחוזר , לא בעוצמה של מחזור . יש לי שרירן שגילו אותו לפני כמה שנים, לא משהו גדול או דרמתי . מה יכולה להיות הסיבה לדימום, אני ממש מודאגת? מה יכול לגרום לעצירתו כי גם חיי הזוגיות נפגעים ככה :( אשמח לעזרתך.

חשוב להסביר תחילה שקיבלת ״ווסת״, או דימום מסיבה זו או אחרת, ולא ״מחזור״. ווסת ומחזור זה שני דברים שונים. ״מחזור״ הוא תופעה הורמונלית שמתחילה ומסתיימת בווסת. זה הסבר כללי שאינו קשור לשאלתך. ולשאלתך, גם בעידן ״הרשתות החברתיות״ התייחסות רצינית לשאלה רפואית חייבת להתבסס על מידע ולא על הגדרות כגון ״שרירן לא גדול״ או ״לא דרמטי״. יש לציין מה היו מידות השרירן בעבר. וכיום, מתי נבדקת לאחרונה. ומה מיקומו בשכבות הרחם? רק כך ניתן להתחיל לדון הצורה ראויה שתוביל (אולי?) להבנה מקטר הבעיה ולפתרון.

17/11/2022 | 09:37 | מאת: יערה

הייתי אתמול אצל רופאה שלקחה פאפ ובדיקת פייפל , לא ראתה משהו בבדיקה של צוואר הרחם , בבדיקת האולטרסאונד היא ראתה שרירית הרחם שלי דקה כנראה בגלל גילי ולטענתה זה גורם לדימום... השרירן לא משמעותי לטענתה . היא הציעה לי לקחת פרוגילטון שיעזור לסיום הדימום ולדעתה כדאי לי לקחת אותן לפחות שלושה חודשים. אני ממש לא רוצה לקחת הורמונים , זה לא בריא לשד ולכן לא אקח את זה. האם הדימום בגלל הרירית יעבור גם בלי עזרה הורמונלית, בנתיים אני עם דימום לאחר המחזור כבר שבועיים וחצי וזה מבאס . יש משהו אחר שיכול לעזור לסיום הדימום? האם זה הגיוני שהדימום הוא בגלל רירית דקה?

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות