נחיצות הוצאת הרחם?

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

04/05/2013 | 20:29 | מאת: רותם

שלום רב,אני בת 46 ויש לי 2 שרירנים שלראשונה גיליתי אותם בהריון לפני 7 וחצי שנים ואני חיה איתם בשלום.הם די גדולים בקוטר של כ 7 ס"מ כל אחד מהם.לפני חודשיים היה אירוע אחד של מחזור שנימשך שבועיים לאחר מכן חזר להיות שבוע כמו תמיד.האם חובה במצב כזה להוציא את הרחם?אני מעוניינת לדחות כמה שיותר לפחות עד שייפסק המחזור...האם סטטיסטית יש סיכון שהשרירנים יהפכו להיות ממירים?האם אפשר לנסות להפסיק את אספקת הדם לשרירנים במקום להוציא את הרחם? אודה לתשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

קיימת אפשרות ששרירנים יעברו תהליכי ממאירות, אבל הסיכוי קטן וזו לא הבעיה העקרית שצריכה להטריד אותך. השרירני ימשיכו לגדול עד אשר תגיעי לגיל המעבר וזה עלול להמשך עו כ 6-7-8-9 שנים. שנים שעלולות להיות שנות סבל בלתי מוצדק. הדימומים עלולים להתגבר, חסר דם (אנמיה) טיפולים בתכשירי ברזל, ובסוף ניתוח אחרי שנות סבל. יש גם אפשרות בתנאים מסויימים לבצע חסימת כלי הדם ולמנוע ניתוח אבל זה מחייב התאמה לקריטריונים של טיפול זה, ושתוף פעולה בין הגינקולוג לרופא רדיולוג המומחה בפעולה זו. בהצלחה, פרופ' יונה תדיר

05/05/2013 | 07:32 | מאת: רותם

בדיקות הדם תקינות ואני לא סובלת..האם אפשר בתנאים אלו להמשיך ול"למשוך" את המצב כפי שהוא, לדעתך? אומנם היה אירוע אחד של מחזור שנימשך שבועיים..אבל אני לא יכולה לייחס את זה במאה אחוז לשרירנים משום שביולי 2012 עברתי ניתוח להוצאת בלוטת התריס וטיפול ביוד ראדיואקטיבי שאחריו היו אי סדירות במחזור..הוא נעלם ל 3 חודשים, חזר כרגיל ואז אירוע בודד של השבועיים.. אודה לתשובתך.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות