דימומים ושרירנים - מירנה?

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

14/07/2019 | 21:27 | מאת: רונה

שלום רב, בת 50, מחזור סדיר, בבדיקה שרירן בגודל 7 סמ. אין כאבים או סימפטומים. פניתי בגלל דימומים קשים בזמן מחזור. אנמיה 8.3. שאלה - הרופאה הציעה התקן מסוג מירנה להפחתת הדימומים. שכחתי לשאול את הרופאה - מה עם המיומה? המירנה תפחית את גודל המיומה? או שמא הטיפול במיומה הוא מעקב בלבד? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

התקן תוך רחמי מסוג מירנה אינו מקטין נפח של שרירני רחם. במצבים מצויינים הוא עשוי להפחית את עצמת הדימום. זה תלוי, בין היתר, בגדלו ובמיקומו של השרירן. עם המוגלובין כה נמוך, ושרירן בגודל, זה המלצותי הן ניתוח או צנתור עורקי השרירן.

15/07/2019 | 06:54 | מאת: רונה

תודה רבה על ההבהרה. שאלה נוספת ששכחתי לשאול 1. לדברי הרופאה הדימום אינו נובע מהשרירן. האם עדיין אתה ממליץ על הטיפול הפולשני בשרירן? 2. האם ניתו לשים את ההתקן להפחתת הדימום ולעקוב אחרי השרירן?? תודה רבה

לא ברור על סמך מה קבעה הרופאה שהדימום אינו קשור למיומה. סביר מאד להניח שלפי מה שאת מתארת הדימום קשור למיומה ולכן לא סביר להניח ששימוש בהתקן תוך רחמי מסוג מירנה הוא הפתרון לבעייתך. המוגלובין כה נמוך מהווה בעיה בריאותית ותפקודית, ולכן צריך לתת לבעיה זו פתרון של ממש. מעקב אחרי השרירן לא חפתור את הבעיה. בכל מקרה, קבלת החלטות על בסיס פורום באינטרנט גם הוא אינו המסלול הנכון לקבלת החלטות רפואיות.

15/07/2019 | 14:02 | מאת: רונה

תודה רבה על המענה הדימום הכבד שיש לי הוא בזמן מחזור בלבד. יוצאים המון גושים בצורת כבד וגם דימום נוזלי. אני מבינה שמירנה יפתור את בעית הדימום. לא הוצע לי פתרון נוסף אלא מעקב אחר המיומה בעוד חצי שנה (7 סמ היום). האם אתה סבור שנדרשת התערבות נוספת כבר עכשיו מלבד המירנה ?

העובדה שהדימומים החזקים הם בזמן הווסת אינה שוללת את העובדה שמקור הדימום מנוכחות השרירן. מאמציך להאחז בהתקן תוך רחמי כטיפול לא ישנו את העובדה שאין זה הטיפול הנכון למצבך, וגם לא התמודדות עם בעייתך דרך פורום זה. זו אולי ״רפואה מודרנית״ זמינה, אך וודאי אינה נכונה.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות