האם מירנה יעיל לטיפול במיומה

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

24/10/2018 | 11:36 | מאת: שושי

שלום רב, אני בת 48 עדיין מחזורים סדירים אך ארוכים וכואבים. מזה כשנתיים נמצא שרירן אחורי סבמוקוזי בגודל כארבעה ס'מ. האם ניתוח היסטרוסקופי יכול לשפר את הכאבים והדימום או שמא יש צורך בשניים כדי להוריד את כל השרירן? האם התקן מירנה יכול להיות יעיל בבעיה זו? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

התקן תוך רחמי המשחרר הורמונן דמוי פרוגסטרון (הקרוי מירנה) אינו מטפלת במיומה אלא רק בדימומים, בד״כ דימומים שאינם קשורים למיומה, ודאי לא במיומה תת-רירית. וליתר פרטי שאלתך, אין די מידע כדי לתת מענה לשאלתך. שרירן סוב-מוקוזי, כלומר תת-רירית רחם, יכול לעיתים להיות מטופל בהיסטרוסקופיה , אבל צריך חדעת אם הוא בולט לחלל הרחם, דוחק רירית, ויד כמה בולט?

24/10/2018 | 17:42 | מאת: שושי

תודה פרופסור. השרירן 50% בחלל ודוחק אותו מעט. האם תשובתך לגבי המירנה אומרת שאין טעם להתקינה? רב החיסרון על התועלת? האם בכלל אפשר להחדיר למצב שכזה ברחם מירנה?

״האופנה החדשה״ של נסיון להגדיר טיפול אישי דרך פורום ציבורי באינטרנט אינה נכונה. כך לא עושים רפואה נכונה. פורום נועד כדי להבין שאלות כלליות, ומגנוני פעולה, ולא כדי לבחור או לשלול טיפול זה או אחר. לכן גם מה שהסברתי על המירנה היה באמירה כללית. מעבר לכך, ההחלטות על היסטרוסקופיה (כן או לא?) מירנה (כן או לא), וכיוב׳, לא ניתן לקבוע בהעדר מידע מספיק.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות