גסטרוסקופיה+קולונוסקופיה

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

23/06/2015 | 12:33 | מאת: אושר

שלום רב, בת 22.5. מזה כ7 שנים סובלת מכאבי בטן הולכים וחוזרים, חוסר תיאבון, אי יכולת עלייה במשקל ולעיתים אף ירידה, חוסר תפקוד יומיומי ועוד... בוצעו מספר רב של פעמים בדיקות קולונ' וגסטרו אך ללא ממצאים חריגים מלבד לפני כשנתיים שנמצאה דלקת לימפוציטרית בתריסריון. לאחר נסיונות של דיאטות מגוונות הרופא החליט שמדובר בתסמונת מעי רגיז אך גם דיאטה לשם כך לא עזרה. אציין כי במהלך השנים נעשו בדיקות דימות (CT, MRI ועוד) ונצפתה דלקת בצקום ואף פעם אחת נמצאו בלוטות לימפה מוגדלות בכל חלל הבטן. ביום חמישי האחרון ביצעתי שוב בדיקת גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה ונמצא חיידק הליקובקטר פעיל. כרגע ללא טיפול אנטיביוטי לאור העובדה שאני רגישה לפניצילין, רוקסו ופלאג'יל. נמצא גם פוליפ בקיבה אשר לא נכרת במהלכה, דבר שאיני מבינה מדוע. ממצא נוסף היה שצורת הקיבה מפותלת (לא כ"כ הבנתי מה זה אומר מדבריו של הרופא, משהו עם צורת J). נלקחו ביופסיות מאיזורים שונים- קיבה, תריסריון, צקום, אליאום ואף מהפוליפ. שאלתי היא האם ייתכן ומדובר במחלת מעי דלקתית כגון קרוהן או אחרת. מה הסיכונים הכרוכים בהשארת הפוליפ בקיבה? האם יש טיפול נוסף להליקובטר שלא כולל את סוגי האנטי' הנ"ל ? תודה מראש.

23/06/2015 | 12:37 | מאת: אושר

דבר נוסף, יש אנמיה של חוסר ברזל. לפני כ3 חודשים קיבלתי 2 מנות דם לאחר הפלה מאוחרת וגרידה. כרגע המוגלובין עומד על 11.9. לא מחוסנת למחלות ויראליות וזיהומיות כמו צהבת, אדמת וכו' אע"פ שחוסנתי בעברי (לצהבת חוסנתי ב2010 שוב). משום מה, הגוף לא מייצר נוגדנים. לפני 7 שנים עברתי א"ס כבד סוערת אשר חלפה מעצמה, סיבתה לא ידועה עד עצם היום הזה.

לעיתים ניתן לזהות באנדוסקופיה מנח מסויים של הקיבה, לרוב מדובר במנח תקין. לא ניתן להתייחס באופן כללי דרך מדיה זו מבלי להכיר את הפרטים המדוייקים. רצוי שתפני לייעוץ מסודר. התשובות בפורום אינן מהוות חוות דעת רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא / בדיקה רפואית מסודרת

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה