גסטריטיס (כתוצאה מהליקובקטור) שלא עוברת

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

01/06/2019 | 01:49 | מאת: זקוקה לעזרה!

היי, אני בת 20, ולפני כחצי שנה התחילו לי צרבות ובחילות ומאוחר יותר התחלתי ״להקיא״ (מעין רפלוקס) כמעט כל מה שאכלתי. הפסקתי לאכול דברים שנראו לי בעייתיים והלכתי לרופא (בערך חודש אחר כך בגלל שאני בצבא ולא הצלחתי להשיג תור...) הרופא הפנה אותי לבדיקת נשיפה להליקובקטר שיצאה חיובית ולקחתי את האנטיביוטיקה הדרושה להשמדת החיידק במשך שבועיים. שבועים וחצי לאחר שסיימתי את הטיפול בכדורים, עשיתי שוב את הבדיקה ויצא שהחיידק נעלם אבל ההקאות בכל זאת המשיכו. עשיתי בדיקת גסטרוסקופיה (קצת יותר משלושה שבועות אחרי שסיימתי עם האנטיביוטיקה) וגילו גסטריטיס (וגם כאן עשו בדיקה להימצאות ההליקובקטר ואכן החיידק לא נמצא) הרופאים המליצו לקחת נקסיום 20 מ״ג בבוקר ובערב למשך חודשיים. במהלך הטיפול הרגשתי הקלה (למרות שלפעמים עדיין היו הקאות). אולם, כשניגמרו החודשיים ניסיתי להפסיק את הכדורים. דילגתי על הכדור הראשון של הבוקר וכבר בצהריים התחילו ההקאות והבחילות שמאד החמירו וכאילו חזרו למצב הקודם. מאז אני ממשיכה לקחת את הנקסיום כרגיל משום שאחרת אני לא מצליחה לתפקד. עוד חשוב לי להוסיף שבהתחלה המאכלים היחידים שיכולתי לאכול מבלי להקיא היו אוכל יבש ובלי תוספות (קורנפלקס, לחם לבן, נייטשרואלי) שאותם אכלתי לתקופה ארוכה (בערך חודש וחצי תוך כדי הטיפול בנקסיום). לאט לאט ניסיתי לשלב עוד מאכלים וגיליתי שחלב, שוקולד וקפה שבהתחלה עשו לי קצת בחילות, מאוחר יותר כבר יכולתי לאכול בלי בעיה. קראתי הרבה באינטרנט על המחלה והיה כתוב לאכול ירקות ומזון בריא אבל אלו גורמים לי להקאות חמורות עד היום ואילו השוקולד והקפה שעליהם אסרו באינטרנט דווקא לא עושים בעיות. כמו כן, אני לא יכולה לאכול אורז, תפוח אדמה ובטטה בכלל. מאכלים כמו קוטג׳ ולחם מחיטה מלאה גרמו לי גם להקאות רבות אבל היום, עם הכדורים, אני יכולה לאכול כמעט בלי בעיה. וכמו שציינתי, אני לא מצליחה לאכול ירקות בכלל. אוסיף גם שאני במשקל תקין. לא מצאתי שום עדות לתופעה מוזרה כזאת בקרב חולי גסטריטיס ואני באמת לא מצליחה להבין מה זה יכול להיות ואיך לטפל במחלה הנוראית הזאת ולגרום לה להיעלם! אני נואשת לעזרה וכל כך רוצה לחזור לאכול כרגיל!! מאד אשמח לעזרה, תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

1. לוקח זמן לקיבה להחלים לאחר שמטפלים בחיידק זה מצב שנקרא HYPESENSITIVITY של הקיבה יכול לקחת חודשים ובתקופה זו נעזרים בנקסיום ובדיאטה מתאימה ( בעיקר להימנע ממה שעושה לא טוב) ויש תכשיר שאפשר לנסות אותו נקרא SILICEA להקלה בסימפטומים - אפשר לקחת יחד עם נקסיום 2. האם נבדק צליאק?

03/06/2019 | 00:12 | מאת: שואלת השאלה

תודה רבה! לא בדקתי צליאק כי פשוט הדבר היחידי שבאמת יכולתי לאכול עוד מההתחלה בלי בחילות והקאות זה בצק (רק קמח לבן) לכן נראה לי מוזר, האם זה בכל זאת אפשרי שיהיה צליאק?

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה