ממצא אנאקוגני בבדיקת US בטן.

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

22/02/2017 | 18:46 | מאת: בן

שלום! שמי בן, אני בן 28, ספורטאי(מתאמן מידי יום בריצות מאומצות ארוכות טווח) בריא מאד ומרגיש טוב מאד. לאחר כאבי בטן חוזרים שהיו ליבתקופה האחרונה, הרופא המטפל שלח אותי לעשות US בטן בצום של 6 שעות. תוצאות הUS היו תקינות לחלוטין (מבחינת כל האיברים) מלבד הכבד - שבו התגלה ממצא אנאקוגני (צ׳יסטי) בגודל של 2 ס״מ. מלבד ממצא זה הכבד תקין לחלוטין(מרקם חלק, לא שומני, ללא מחיצות, לא מוגדל וכו׳...). מאד נלחצתי מהממצא הרשום! שאלתי היא האם ממצא זה עשוי להפוך לסרטני במידה ולא מטפלים בו? מה עליי לעשות אם כן? האם זה מסוכן? אשמח מאד לתשובה עם המלצות! תודה מראש, בן.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, נא לפרט יותר בהקשר לתסמינים, מיקום, תלונות נוספות. התיאור מתאים לממצא ציסטי פשוט, אם כי בשלב זה דרוש מעקב US לבירור דינמיקה ל

27/02/2017 | 10:38 | מאת: בן

מלבד הממצא הנ״ל בבדיקת US אין לי אף כאב... גם כאבי הבטן שהיו לי חלפו כבר... הדבר היחיד שנמצא זה תפקודי כבד מעט גבוהים בבדיקת הדם: ALT-50 AST-70. מלבד זאת אני מרגיש מצויין וממשיך בעיסוקי הספורט האינטנסיביים שלי. האם ייתכן כי הממצא האנקוגני הנ״ל יהפך לממאיר? האם יש לדבר השלכות כלשהן? אציין שוב שבבדיקת הus שערכתי הכל היה תקין: כל האיברים שהודגמו(טחול, לבלב, כיס מרה וכ׳ו...) היו תקינים לחלוטין, גם בכבד הכל היה תקין(רשום:״ללא הגדלה, ללא מחיצות והסתיידויות, מרקם אחיד״) חוץ ממצא אנאקוגני בגודל של 2ס״מ.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה