מתי אמורים להזריק חומר בMRI שד

דיון מתוך פורום  בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד

27/01/2012 | 11:29 | מאת: ח

אשתי ביצעה MRI שד לפני כמה ימים.במהלך הבדיקה לא אמרו לה כלום רק לאחר כ20 דקות שהיא שוכבת במכשיר ושומעת את הרעשים הטכנאית או הרופאה לא ברור אמרה לה גברת בגלל שזזת לא הזרקנו לך חומר צריך לחזור על הבדיקה שוב אני רוצה להדגיש שלא נאמר לה שום דבר קודם לגבי תזוזה ידיה היו מקובעות והדבר היחידי שעשתה זה אולי נשימות עמוקות בכל המאמרים שקראתי ושיחות שניהלתי עם אנשים שעברו MRI ראיתי שהיה משוב וקשר עין במהלך הבדיקה נראה לי שהיתה כאן תקלה בתפעול או אולי אפילו רשלנות אשמח לקבל תשובה בעניין

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2012 | 12:00 | מאת: דליה - לא רופאה

עברתי מספר פעמים בדיקות MRI, שתיים מהן עם הזרקת גדולוניום. בכל אחת מהבדיקות נאמר לי מראש לא לזוז במהלך הבדיקה. נכון שלא לכל אחד קל לא לזוז, אבל אפשר לעבוד על עצמך, לעצום עיניים ולהתאבן. לגבי קשר עין - זה פשוט מצחיק. אפילו בסרטים אפשר לראות שלא ניתן ליצור קשר עין, מה גם שזה מסיח את דעתו של הנבדק. גם קשר קולי כמעט ולא יתכן, חוץ מאשר בזמן ההפסקה הקצרצרה למתן הזריקה, כי הרי הרעש של התהודה המגנטית ואטמי האוזניים ממילא לא מאפשרים לשמוע כל דבר אחר. רצוי אם כן לסמוך על הטכנאים שמבצעים מדי יום כמה וכמה בדיקות כאלה, בזמן שאשתך עברה או ניסתה לעבור רק פעם אחת.

30/01/2012 | 14:16 | מאת: ד"ר חן הופמן

שלום במהלך הבהדיקה על הצוות ליצור עם הנבדק או הנבדקת קשר. לא מדובר בקשר עין אלא בתקשורת על ידי מערכת רמקולים. במידה ויש תזוזה והיא מורגשת במהלך הבדיקה יש להעיר לנבדק/ת ולחזור במקום על הבדשיקה. לא ברור לי מה קרה במקרה שלך- תבררי במכון בו בצעת את הבדיקה.

מנהל פורום בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד