עודף כולסטרול.

דיון מתוך פורום  יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול

06/11/2013 | 09:49 | מאת: בתיה

שלום רב, שאלתי מתייחסת לאח שלי, הנ"ל בעוד שלושה חודשים יהיה בן 40, בחור בריא ללא מחלות רקע, גובה 1.76, משקל 72 ק"ג. לפני שנה רמת כולסטרול 180, נכון להיום ביצע בדיקות דם כולסטרול 220, סוכר 83 וטרגיצלידים 90. רופא המשפחה מיד רשם לו תרופה להורדת הכולסטרול ובלשון המעטה הייתי מגדירה זאת כחוסר אחריות ויד קלה על החותמת שלו. ברצוני לשאול באם רמת כולסטרול של 220 בפעם הראשונה צריך מיד ליטול תרופה ועל אחת כמה וכמה כאשר יתר הערכים בבדיקות הדם תקינים לחלוטין והבחור לא סובל מהשמנה. האם לא צריך ראשית כל לעבור לתזונה מוענת ודגש על פעילות גופנית ולבדוק בעוד שלושה חודשים את המצב בשנית? לתשובתך אודה מראש. בתיה.

שלום בתיה כדי להחליט מה הטפול הנכון ברמת כולסטרול גבוהה יש לדעת מה רמת LDL כוסטרול ולא רק הכולסטרול הכללי. בנוסף יש להתחשב בגורמים נוספים כמו עשון וספור משפחתי ובלי כל זה לא ניתן לענות לשאלתך. ד"ר וולפוביץ

06/11/2013 | 13:36 | מאת: בתיה

כולסטרול טוב 41 וכולסטרול רע 160, כפי שציינתי הוא לא סובל מעודף משקל, אין לו סוכר ולא שומנים בדם, מעולם לא עישן. אמי שתהייה בריאה נוטלת אומנם תרופה להורדת כולסטרול אבל היא בת 74, אבי נפטר בגיל 74 ממחלת לב ולמרות זאת עדיין אני סבורה שראשית כל צריך לנסות לפתור את עניין הכולסטרול בדרכים טבעיות כלומר תזונה וספורט ולא כפי שאומרים בשלוף לרשום תרופה זה הכי קל לעשות לשים חותמת על המרשם. אודה לך מאד באם תשלחי לי תגובה. בתיה.

מנהל פורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול