לרופאה שלום!!!cmv!!!!

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

01/09/2002 | 09:55 | מאת: יעל לוי

שלום רציתי לשאול מתי אדע האם העובר שבבטני נדבק בcmv למרות תוצאות מי שפיר שליליות. איך בודקים זאת? כמה זמן יעבור עד שאדע<? אילו בדיקות הוא יעבור? מה הוודאיות של הבדיקות שיעשו לו? האם בדיקת דם? האם שתן? מה לגבי הנקה? אודה על תשובתך, אני לפני לידה לאחר הריון עמוס בבדיקות cmv/ נדבקתי במהלך ההריון בשליש הראשון. האולטראסאונד בסדר, וכן גם בדיקת מי השפיר שנעשתה לי.

לקריאה נוספת והעמקה
01/09/2002 | 14:08 | מאת: ד"ר יוסי רימר

יעל שלום הדבקה ב-CMV הינה נושא מסובך ורווי שאלות שעדיין לא נענו לחלוטין. הדבקה ראשונית בשליש הראשון עלולה לצור מספר בעיות אצל העובר אך לאור בדיקת מי השפיר התקינה יש להניח שמצבו של עוברך תקין. בכלליות הסיכוי לפגיעה כלשהיא בעובר נמוכה מ-10 אחוז תחת תנאים אילו. שתי המערכות שיש לדאוג (בעיקר ובהנחה שאין סימנים מולדים כלשהם לזיהום פעיל) לשלמותן הן השמיעה והראיה. לדבי הבדיקות האפשריות - פני לרופא המטפל שלך (רופא ילדים כמובן). לגבי הנקה-תלוי האם את מפרישה את נגיפי ה-CMV ויש אחוז סבירות גבוה שכן. זה עדיין לא מונע הנקה אך לפי מצב העובר יש להחליט לאחר הלידה.לגבי ההחלטה האם נדבק ניתן לבצע הן בדיקות דם והן בדיקות שתן-וכדאי לבצען כבר בבי"ח לאחר הלידה וכמובן להתריע מראש על האפשרות של זיהום מולד ב-CMV לצוות המילד ולצוות התינוקיה ע"מ שידעו איזה בדיקות לבצע וכן לנקיטת אמצעי בדוד מתאימים אם יעלה הצורך. בברכת שנה טובה ולידה קלה

01/09/2002 | 17:29 | מאת: יעל לוי

לד"ר שלום ראשית תודה על תשובתך. נותרו לי מספר שאלות ,פתוחות" ואודה על המלצותיך גם כן. ראשית, כמה זמן יעבור עד שאדע האם העובר נדבק (נושא את הוירוס) אני יודעת שבמידה והוא אינו נושא את הוירוס אין סיכוי שיהייה בעל מום, במידה והוא אכן נושא את הוירוס קיים סיכוי שהוא בעל מום אך זה לא מחויב במציאות. זאת אומרת שהתשובה האם הוא נושא את הוירוס מאד חשובה. מתי אדע? תוך כמה זמן, הרי את מתארת לעצמך איזה הריון עובר עלי, אני רוצה לדעת כמה שיותר מהר האם הוא נושא את הוירוס או לא. כמה זמן לבדיקת דם, כמה זמן לשתן, מי יותר וידאי, האם זה מוחלט או לא? איך מבצעים בדיקת שמיעה וראייה לילוד כל כך קטן? אודה על תשובותיך. מוטרדת מאד.

מנהל פורום רפואת ילדים