ממוגרפיה / US ???

דיון מתוך פורום  בריאות השד

24/12/2012 | 22:59 | מאת: גאיה

בת 82+ . נשלחה לבדיקת ממוגרפיה שיגרתית. הבדיקה יצאה תקינה. הטכנאית אמרה לה שאין צורך בבדיקת US - מפאת גילה המבוגר. במסגרת האגודה למניעת סרטן. הלכה לבדיקת שד ידנית. אין ממצאים אך הרופא סבר. שרק כדי לכסות את הבדיקות כדאי ללכת לUS - כי בדרכ יש להיבדק בממוגרפיה וUS גם. מה נכון לעשות???

לקריאה נוספת והעמקה

גאיה שלום מרקם השד משתנה עם הגיל אצל כל הנשים. בגיל הפוריות יש הרבה בלוטות חלב כיוון שיש סיכוי שהאשה תרצה להניק. בגיל זקנה יש פחות בלוטות חלב ורקמת השד ברובה בנויה משומן. אם יש גוש סרטני בשד ראים אותו מצוין בממוגרפיה כאשר השד שומני בגיל המבוגר.גלי הקול של הUS לא מראים טוב שד שרובו שומני. אם יש גוש סרטני בשד צעיר עמוס בבלוטות לא רואים מספיק טוב בממוגרפיה ואז צריך להשלים הבדיקה ע"י US. לפיכך בדיקת המעקב השגרתי היא ממוגרפיה. רופא/ת הרנטגן המסתכל על הצילום מעריך האם יש צורך בהשלמה ע"י US ומפנה להשלמת הבדיקה. אני ממליצה להסתמך על המומחים בתחום לגבי מה צריך ומה מיותר בברכה ד"ר תמי קרני

26/12/2012 | 16:18 | מאת: גאיה

תודה ד"ר. וכאן בדיוק נובעת הבעיה. הכירורג שלח לסונר. כדי להיות בטוחים. ובבדיקת הממוגרפיה נאמר שאין צורך בסונר ושהבדיקה תקינה. מכאן נובעת שאלתי.

מנהלי פורום בריאות השד