פיטמה שקועה

דיון מתוך פורום  בריאות השד

06/10/2012 | 23:20 | מאת: אפרת

שלום דר', אני בת 40, עוברת ב- 3 השנים האחרונות טיפולי IVF, בתוכן הריון אחד תקין + לידה תקינה. נטלתי גלולות דיאנה (/אסטלה) במשך כ- 15 שנים, עד גיל 36. אחות אמא שלי - חלתה בסרטן שד. בבדיקה אולטרסאונד אחרונה נמצא:.בסונוגרפיה שד שמאל בשעה 3 ציסטה בגודל 0.6 ס"מ בעקבות זאת החלטתי לבצע בדיקת ממוגרפיה לראשונה לפני כשבועיים, הבדיקה יצאה תקינה, נרשם בתוצאה: מבנה פיברוציסטי צפוף המגביל את הבדיקה הממוגרפית, עשוי להסתיר ממצאים ומעלה את חשיבות הבדיקה הקלינית. כשבועיים לפני הבדיקה הבחנתי בתופעה מוזרה בשד שמאל - פיטמה שקועה. שכחתי להגיד את זה במהלך בדיקת הממוגרפיה. בתחילה חשבתי שזה בגלל חזיות חדשות שקניתי ("פוש אפ" רציניות) ולכן חזרתי להשתמש בחזיות הישנות אך ראיתי שהתופעה לא עוברת אלא נמשכת. אציין כי הפיטמה מזדקרת בקור או בגירוי מיני. אני מאוד מודאגת, במיוחד על רקע הגנטיות ושימוש אגרסיבי בהורמונים במהלך טיפולי IVF. שאלתי - ממה יכולה להיות התופעה של הפיטמה השקועה ואם הממוגרפיה יצאה תקינה האם יש מקום לדאגה או שעליי לבצע בדיקות נוספות? הבנתי שקופת החולים לא מאשרת במצב כזה בדיקת MRI. אודה לקבלת חוות דעת והמלצות להמשך. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

אפרת שלום פטמה שקועה כסמן לסרטן שד זה כאשר הפטמה השקועה לא מזדקרת כלל. אני מציעה לך לגשת עם בדיקת הממוגרפיה והאולטרה סאונד (צילומים ותשובות ) לבדיקה כירורגית. בברכה ד"ר תמי קרני

17/10/2012 | 20:37 | מאת: אפרת

הייתי אצל רופא כירורג שד, בדק לי את הפיטמה ואמר שהוא לא מרגיש במשהו חשוד ולכן אם האולטרסאונד והממגורפיה תקינים אז הכל בסדר. אני ממש לא רגועה, התופעה היא חדשה לחלוטין וגם מעל הפטמה אני מרגישה שיש שקע בשד. מה עליי לעשות?

מנהלי פורום בריאות השד