שאלה

דיון מתוך פורום  בריאות השד

10/09/2012 | 01:27 | מאת: יעל

שלום רב, סליחה על המגילה אך אני מאוד מודאגת וחשוב לי לתת תאור כמה שיותר מדוייק. בת 44 .ללא הריונות. בחודש וחצי האחרונים תקפה אותי תסמונת מוזרה הלובשת ופושטת צורות ומאופיינת בחבילת כאבים הכוללים: כאבים באזור החזה הימני שמתפשטים לצלעות ולצד הבטן העליונה ולצד שמעל המותן ולחץ המקיף את השד בעיקר תחת השד, כלומר כלפי מטה. לפני כשבועיים וחצי (איני יודעת אם זה רלוונטי, ככל הנראה סביב או מיד אחרי ביוץ) הכאב התפשט והופיע למשך כיומיים כאב אקוטי שאופיין בלחץ מאוד חזק המקיף הן את השד, והן את כל האזור שתחת הזרוע מבית השחי בעיקר באזור של השד הגובל עם אזור צד הגב הימני העליון שתחת בית השחי (הכאב הכי אקוטי בעיקר טיפה ימינה מהשד לכיוון האזור של הגב שתחת הזרוע וכלל את בית השחי כלפי מטה). הכאב גם הגיע למרכז השד. התקף זה התמתן מאוד כלומר נכח בצורה שכמעט לא הורגשה למשך כשבועיים וחצי אך כעבור כשבוע וחצי מאז פרץ התחלתי לסבול מכאבים אקוטיים בצד ימין של הגב העליון (המקביל לשד). הכאבים מופיעים בגב עליון ימני ומתפשטים כלפי מטה כאשר הם ממוקדים בצד הימיני ביותר ומאופיינים לעיתים בכאב עמוק ולעיתים בכאב דמוי שפשוף ובעירה. שלשום (סביב/אחרי ביוץ?) שוב הופיע ההתקף האקוטי באזור השד לצד אותו כאב גב. אתמול בערב חשתי פתאום כמו סכין חדה שננעצת באזור הגב העליון שמתחת לכתף. זה לא דומה לשום כאב שרירים שאני מכירה ואני למודת כאבי שרירים בגב. זה יותר מזכיר כאב עצבי. הכאב שבגב כאמור לובש ופושט צורות: לעיתים ממוקד עמוק ולעיתים מתפשט יותר ובוער. כששוב האזור הכי רגיש הוא זה שצמוד לשד מימין וזה שמאחוריו ומקביל לו - לעיתים בוער ולעיתים לוחץ/צובט. בשעות אחרונות אני מרגישה החרפה של הכאב גם במרכז השד. האם סוג כזה של כאבים מאפיין סרטן השד?. יש לי רושם כי אם אני לוחצת על האזורים הכואבים בצד הגב הכאב מחריף אך איני בטוחה בכך. אוסיף כי ביוני שנה שעברה עברתי ממוגרפיה ואולטרסאונד שהצביעו על רקמה סמיכה. בנוסף בת דודה מצד אבי אובחנה בשנות השלושים המקודמות של חייה עם סרטן שד ואמה (אחות אבי) נפטרה בגיל 70 מסרטן השחלה. לפני ההתקף הנוכחי באזור השד שאלתי את רופא המשפחה אם לרוץ לממוגרפיה ואולטרא סאונד אך הוא סבר כי חרף הסיפור המשפחתי לא לבצע בקרוב את הבדיקות הללו וכי כאבי שד אינם אינדיקציה לסרטן השד. עם זאת מאחר ששמעתי כי כאבי גב יכולים להצביע על סרטן השד אני מודאגת, במיוחד שגם השד מעורב כעת. עוד אוסיף כי סביב תנודות הורמונליות יש לי לעיתים כאבי שד אך לא מהסוג הזה ואפילו פעמיים סבלתי מכאבי גב עליון עמוק במיוחד סביב תנודות הורמונאליות אך דווקא בצד שמאל של הגב וכי ויש לי אחות שמדי פעם סובלת מכאבי גב עליון חזקים סביב תנודות הורמונאליות. אודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

יעל בוקר טוב התאור המפורט שלך מתאים לפגישת יעוץ אישית של רופא-מטופל. כמובן שאת צריכה לגשת לבדיקה, אני מציעה לגשת לרופא/ת המשפחה. בברכה ד"ר תמי קרני

10/09/2012 | 12:37 | מאת: יעל

תודה על תשובתך אך לא ברור לי האם הדבר יכול להיות קשור לסרטן השד. אני בקשר עם רופא המשפחה אך כפי שציינתי לדעתו כאבים בשד אינם אינדיקציה לסרטן השד ולכן חושב שאין מקום כעת לממוגרפיה. אודה שוב על תשובתך.

מנהלי פורום בריאות השד