ADHD ובעיות בבטן.....

דיון מתוך פורום  קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים

18/11/2016 | 22:22 | מאת: חן

שלום אני בת 25 וסובלת מהפרעת קשב וריכוז שלא טיפלתי בה. אני עכשיו נזכרתי לטפל בה מכיוון שהקשב וריכוז החמירו ושאני מתקשה למצוא עבודה וגם להתחיל ללמוד.. הבעיה שלפני חצי שנה החל אצלי מעי רגיז קשה עם עיוותים חזקים שמחמיר גם מלקיחת תרופות...ואני מפחדת לנסות תרופות לקשב וריכוז למשל ויואנס, מכיוון שקראתי בעלון שכן יש תופעות לוואי של כאבי בטן.. אם אני אקח ואכן יהיו לי כאבי בטן האם הם יחלפו במשך הזמן שאקח את התרופה? זאת אומרת גם אם יהיו כאבים חזקים אם אמשיך לקחת יש סיכוי שהכאבים יעברו והבטן תתרגל לתרופה גם אם יש לי מעי רגיז? ודבר שני אני סובלת מטיניטוס והיפראקוזיס (רגישות יתר לצלילים)אתה יודע אולי אם הויואנס מחמיר גם את הבעיות האלה? כי קראתי באינטרנט שיש אנשים שכן החמיר להם. והאם יש דרכים טבעיים לטפל בקשב וריכוז? ועוד שאלה האם מדבקות ריטלין העונות לשם "דייטרנה" גורמות גם כן לכאבי בטן? אולי פחות? תודה רבה.

18/11/2016 | 22:28 | מאת: חן

ועוד 2 שאלות.. מכיוון שאני סובלת ממצבי רוח ועייפות מרובה ביום יום למרות שאני ישנה מספיק ואיני יכולה לקחת SSRI שמחמיר לי את הבעיות באוזניים.. האם תרופות לקשב וריכוז יכולים לטפל בבעיה הזאת גם? ודבר שני קראתי על תרופה בשם "אדרונקס" האם היא גם יעילה לקשב וריכוז? אולי גורמת פחות תופעת לוואי של כאבי בטן? איזו תרופה אתה הכי ממליץ שיהיו הכי בטוחה לבטן? תודה רבה לך!

שלום לכל תרופה קיימות תופעות לוואי וחומרים ממריצים כגון ריטלין,אטנט, וויונס ותרופות דומות יכולות להחמר כאבי בטן, או טינטון. מדבקת דייטרנה גורמת לפחות תופעות לוואי במערכת עיכול. הספיגה של החומר היא דרך עור. בלי בדיקה בנוכחות לא ניתן להמליץ על תרופה ספציפית או שילוב של תרופות. ממליץ לפנות לרופא פסיכיאטר המתמחה בהפרעות קשב בברכה ד"ר חייגרכט

מנהל פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים