יבוא תרופות מחו"ל להפרעות קשב וריכוז

דיון מתוך פורום  קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים

12/11/2014 | 18:44 | מאת: אלעד

שלום, קראתי בכמה וכמה מקומות על תרופות אלטרנטיביות לריטלין. ריטלין לא כל כך עבד עליי ולכן מחפש תחליף. אני עובד בעבודה משרדית ויש לי הרבה משימות אנליטיות ואני לא מצליח לתפקד בצורה מקצועית מינימלית. נתקלתי בתרופות כגון: Adderall, Strattera, Vyvanse ועוד. במידה ואני רוצה להביא את התרופות הללו לארץ דרך בית המרקחת אני חייב למלא טופס 29ג' - תרופות בייבוא אישי. האם למישהו היה ניסיון עם אחת מהתרופות הללו? מה הדעה בקהילה הרפואית בארץ ובעולם בנוגע לתרופות הללו? מישהו עבר תהליך של ועדה לגבי ייבוא תרופות מחו"ל? האם המקרה שלי יכול להיות רלוונטי בעיני הוועדה? אשמח מאד לשמוע ולקבל ייעוץ.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום התרופות שציינתה נמצאות בארץ למעט STRATTERA ואין צורך בהזמנה מחו"ל. התרופות עדיין לא רשומות ע"י משרד הבריאות בארץ וכדי להתחיל הטיפול רופא מטפל אמור למלא תופס 29 ג', לשלוח למשרד הבריאות ולקבל אישור. השפעה של תרופות תמיד אינדיוידואלית ומראש לא ניתן לעשות הערכה. לפי ניסיון שלי VYVANSE בהשוואה לאדרל גורמת לפחות תופעות לוואי אך לעתים פחות יעילה. STRATTERA יותר מתאימה לטיפול בילדים, על פי הוראות החברה, נדרש רצף טיפולי, ליטול התרופה באופן קבוע, במידה ונעשתה הפסקה בטיפול החברה דורשת התחלת הטיפול ממינון נמוך ולבצע עליה מחדש עד מינון טיפולי, וחוסר גמישות לא תמיד מתאימה לאנשים מבוגרים שלא נותלים תרופות על בסיס קבוע. יחד עם זאת קיימים נבדקים שטיפול ע"י STATTERA מאוד מתאים להם. שורה תחתונה-השפעה אינדיבידואלית והחלטה נכונה של רופא מטפל לגבי סוג הטיפול. בברכה ד"ר חייגרכט

15/11/2014 | 11:00 | מאת: אלעד

תודה רבה על התגובה. איפה ניתן לרכוש את התרופות הללו בארץ? אני יודע שלחלק מהם לא דרוש אישור רופא בחלק ממדינות אירופה וארה"ב. בגלל שהתרופות טרם אושרו על ידי משרד הבריאות האם המצב בארץ שונה? כמו כן, לאיזה רופא אני אמור לפנות כאשר אני מעוניין להזמין את התרופה? רופא משפחה? פסיכיאטר? ניורולוג? תודה!

מנהל פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים