טיפול בדיכאון

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

19/02/2015 | 13:19 | מאת: שוש

הבת שלי היא חיילת בת 19. היא תמיד היתה רגישה, שקטה, סגורה ונתונה למצבי רוח. בצבא היא נמצאת עכשיו בתפקיד מלחיץ ושוחק. בגלל שהיא במשמרות גם כל סדר היום והארוחות שלה משובשים וכשהיא בצבא היא רוב הזמן עייפה ורעבה.יש לה כל מיני בעיות רפואיות, בין השאר שחלות פוליציסטיות והיא לוקחת גלולות יאז. היא טוענת כבר תקופה מסויימת שהיא בדיכאון. היא נפגשה פעם אחת עם קב"ן, ולאחר שיחה איתו הופנתה לפסיכיאטר, שאחרי שיחה של חצי שעה רשם לה למיקטל. היא מעוניינת לקחת את התרופה, אני מאד חוששת מהסיבות הבאות: -עם המגבלות של שרותי הרפואה בצבא אולי לא נעשה בירור רציני מספיק ואולי יש אפשרויות אחרות עדיפות, כמו תרופה יותר קלה, מעבר לתפקיד פחות מלחיץ. החלפת ה"יאז" שאולי השפיע לרעה על מצב הרוח. -אני חוששת מנזקים לבריאות מנטילה ממושכת של התרופה הזאת במקביל ל"יאז". -אני חוששת שנטילת התרופה, שיש לה השפעות לא קלות, עם כל הלחץ שבו היא מתפקדת, יביא אותה להתמוטטות נפשית מוחלטת. -אני חוששת שנטילת התרופה מעלה אותה על נתיב של תלות בתרופות פסיכיאטריות ושל "כתם" שילווה אותה ויפגע באפשרויות שלה בעתיד לתיפקוד ולעבודה נורמליים. -בגלל שהיא בצבא, ההורים ממודרים ולא יכולים לדבר או לשאול את מי שמטפל בה. מה אפשר לעשות?

21/02/2015 | 21:35 | מאת: שוש

בדקתי באינטרנט וראיתי שהלמיקטל מיועד לטיפול במאניה-דפרסיה. עד כמה שהבנתי מגעת, לא נראה שיש לה מאניה - אלא רק דכאונות. אין לה גלים של התלהבות, אופוריה, יתר ביטחון עצמי וכו'. האם תתכן טעות באבחון (הפסיכיאטר דיבר איתה רק חצי שעה). האם טיפול כזה, במידה והוא שגוי, יכול לגרום נזק?

28/02/2015 | 16:27 | מאת: ד"ר אירנה נתנאל

שלום לך, דאגתך מאוד מובנת לכן, אני ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר פרטי. מותר לבתך להתיעץ באופן פרטי וגם את תוכלי להתלוות לשיחה ולשאל את כול השאלות שמטרידות אותך. לאחר חוות דעת שניה תחליטו על המשך פעולה. אשמח לענות על שאלות נוספות, ד"ר אירנה נתנאל פסיכותרפיסטית CBT מטפלת בביופידבק ונוירופידבק "מיינד קליניק" מרכז לטיפולים מתקדמים שד' דוד המלך 1 תל אביב 03-6962733

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול