מכור לפורנו אבל זה לא פוגע בבריאותי ובתפקודי בחיים

דיון מתוך פורום  התמכרות

28/05/2015 | 22:15 | מאת: א

אני אוהב לגרות את עצמי ולהגיע לגמירה באמצעות צפיה בסרטי פורנו ב-VOD של חברת יס. אני עושה זאת כ-3 פעמים בשבוע. התחלתי בכך לאחר שאשתי עברה את גיל אובדן המחזור וזה הקטין, לדבריה, את החשק המיני שלה ובעצם כמעט שלא קיימנו יחסי מין כ-15 שנים, ואז מצאתי פתרון באוננות ויותר מאוחר בסרטי פורנו כי בלעדיהם לא יכולתי כבר להגיע לזקפה, מה עוד שגם מחלת הסכרת שלי מזה 30 שנה פגעה בתפקוד המיני שלי. אני בן 70.נראה די טוב, עוסק בספורט, נהנה מתזונה בריאה, בעיקר צמחונית. אינני חש שאני פוגע בעצמי, ואשתי יודעת על ההתמכרות שלי, אם כי איננה מסכימה אתה ולוחצת עלי "לטפל בעצמי" כדי להיגמל ממנה, ואני לא רוצה להיגמל. טוב לי כך, אני חושב שלא בריא לדכא את החשק המיני שלי כשאשתי לא נלהבת מסקס ומשאירה אותי לא מסופק מינית. אני רק לא רוצה להכאיב לה כי אני אוהב אותה, אנו נשואים כבר 50 שנה עם ילדים ונכדים מוצלחים ומשדרים על אותו גל ברוב התחומים פרט לסקס. ההתמכרות איננה פוגעת בתפקוד שלי בעבודה או בחיים בכלל. מה אתם מייעצים לי לעשות בנידון?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, נשמע כי אינך חש שקיימת בעיה כלשהי, אך סביבתך (אשתך לצורך העניין) מרגישה אחרת. התמכרות (לא בהכרח לפורנו)יכולה להתבטא בדרכים שונות. לרוב, היא פשוט הסימפטום אשר מאפיל על הבעיה עצמה. למשל לדבריך, חוסר שביעות הרצון שלך מהיבטים מסויימים בזוגיות עם אשתך. לרוב הדרך שלנו לזהות התנהגות התמכרותית היא ע"י ההשפעה של אותה התנהגות על חיי היומיום שלנו (בין היתר ההשפעה על מערכות יחסים) התלות בה, עד כמה "היא" מנהלת אותנו ולא להיפך והקושי להפסיק אותה. אם אני מבינה את שאלתך, אתה למעשה בודק האם הצפייה שלך בסרטי פורנו מוגדרת כ"בעיה התמכרותית" או לא?

חזרתי וקראתי שוב את השאלה שהעלית, וראיתי שלא עניתי לך על השאלה במדוייק. בהמשך למה שכתבתי, נשמע שההתמכרות שלך לפורנו משפיעה על הקשר הזוגי, ומכאן חשיבות הטיפול בכך. (בהנחה שהקשר עם אשתך חשוב לך, כפי שציינת). אינני יודעת היכן אתה מתגורר, אך יש מרכזים ומכונים ברחבי הארץ אשר מטפלים בבני זוג ומשפחות, כמו גם במכורים עצמם. נשמע שתהליך שכזה יכול להיטיב עם שניכם.

מנהל פורום התמכרות