פענוח תוצאה לבדיקת הורמון ADH לילד
דיון מתוך פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בני בן שנה ו-9 ח' עקב שתיה מרובה ומתן שתן רב נשלח לבדיקת אוסמולריות בשתן והתוצאה היתה: 108 m0sm/k ולאחר מכן נשלח לבדיקת דם להורמון ADH -חיכינו חודשיים והתשובה שנתקבלה הינה - גדול מ-0.5 ללא כל הסבר. הבנתי שהוצאה נמוכה.בינתיים עברנו לארה"ב ואני מעוניינת לדעת האם נדרש ממני המשך מעקב כלשהו? פניתי לרופאה שלנו בישראל ולהבנתי הנושא חדש לה, מאחר ואני לא בארץ הייתי מעוניינת לשמוע דיעה מוסמכת בנשא בטרם פנייתי לרופא הילדים שלנו כאן. תודה
1) בילד כזה יש קודם כל לדעת מה זו שתיה מרובה. בודקים כמה זוזלים הוא שותה ב 24 שעות בדיוק. 2) האם בדיקת ה ADH נעשתה לאחר שהילד לא שתה 8 שעות?
פרופ' צדיק תודה על תגובתך המהירה.למיטב זכרוני לא קיבלנו הנחיה לא לשתות 8 שעות לפני הבדיקה. גם לא נתבקשנו למדידת נוזלים. התחלנו בדיקות לאחר ששמתי לב שהילד שותה מים ללא הפסקה ושתדירות החלפת החיתולים גדלה.כעת אני קצת מבולבלת עם התשובות לבדיקות ובעיקר האם עלי לפנות לאנדוקרינולוג בארה"ב להמשך טיפול מיידי או שזה מצב סובל דיחוי כלשהו.תודה