בדיקת רנטגן כף יד לעניין גובה (אחוזון 4 כרגע)
דיון מתוך פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נשלחנו לבדיקת רנטגן כף יד בעקבות ירידה בגובה מאחוזון 13 לאחוזון 9 לאחוזון 4, משקל באחוזון 15 ושומר על המגמה. , ממצאי רנטגן: גיל כרונולוגי 1.4 שנים גיל עצמות 9 חודשים. בגיל שנה נערך בירור לצליאק שיצא שלילי, אמור לעבור בדיקת דם נוספת בקרוב לבדוק שוב צליאק ותפקודי בלוטת תריס. תוצאת בדיקת הרנטגן חריגה? האם החריגה היא ברמה כזאת שיש צורך בייעוץ עם אנדיקרינולוג?
המידע שאתה נותן אינו מלא כאנדוקרינולוג אני בודק את יחס נתוני הגובה לנתוני המשקל. אני בודק האם הייתה פגיעה כזו במשקל. אני מפנה לדיאטנית עם יומן אכילה של 3 ימים נמנמנו הדיאטנית מחשבת האם יש חסרים במבנה התזונה. לפעמים חסרים גורמים להפרעה בגדילה. גבול הנורמה של גיל עצמות בגיל 18 חודשים הוא 4.2 חודשים פחות מהגיל בשנים. ילד שיורד כך בגובה ואולי גם במשקל צריך להיות במעקב אנדוקרינולוג ודיאטנית
גובה נוכחי 76 ס"מ , משקל 9.5 ק"ג מבחינת משקל הוא באחוזון 15 ושומר על עלייה במגמת האחוזון הנ"ל. בכל אופן ממה שאני מבין מדבריך חוסר התאמה כזה בין הגיל של הילד (שנה וארבע חודשים) לבין גיל העצמות (9חודשים) מצריך בדיקה של הגורמים שציינת.. תודה רבה
פנה לבדיקת אנדוקרינולוג ילדים.