בדיקת critical sample
דיון מתוך פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אשמח לדעת מה הבדיקה הזאת בודקת בדיוק. critical sample לא מצאתי עליה מידע באינטרנט הבן שלי נולד והייתה לו היפוגליקמיה ועשו לו אותה.
האיטרנט מלא באינפורמציה על כך ממקורות שונים. הרכב הבדיקה: "בדיקת critical sample" שונה במוסדות רפואיים שונים ומיועד לגלות סיבות שונות ומרובות למצב זה. כאשר תינוק\ילד "מתעלף" "מאבד את ההכרה" או "סובל מהתקף התכווצויות" אחת האפשרויות היא רמה נמוכה של סוכר בדם. לא יודעים מראש את סיבת המצב לכן כל גורם רפואי בודק את המצבים השכיחים לדעתו ושומר גם מבחנת דם נוספת לבדיקות נוספות שידרשו בהמשך לגלות את הסיבות. שם הבדיקה, הוא שם כולל של בדיקת דם הנלקחת במצב חרום של התעלפות, אבוד הכרה או התעלפויות היכולה להגרם עקב ירידת סוכר בדם. כשיש מצב קריטי איננו יודעים מראש האם הוא עקב ירידת סוכר בדם או מסיבה אחרת. גם אם הוכחנו ירידת סוכר בדם, יש סיבות שונות לכך . על כן לוקחים בדיקות שונות כדי לאתר סיבה. יש להדגיש שהמונח הזה אינו מכיל את אותן הבדיקות במוסדות שונים למשל הארגון של אנדוקרינולוגים לילדים ממליץ בדגימה זו לבדוק: גלוקוז, ביקרבונט (מידת החומציות), ביטא הידרוקסי בוטירט, לקטט. מוסדות רבים גם המוסד שאני עובד בו יוסיפו גם קורטיזול, אינסולין והורמון גדילה. אם לא הגענו לאבחנה, משתמשים בדוגמה הנוספת שנלקחה באותה הזדמנות ושנשמר לבדיקות נוספות שהצורך בהם מתעודד בהמשך למשל: חומצות שומן חופשיות, קרניטין ועוד להדגיש!!! לאחר לקיחת הדוגמה הקריטית כאשר הגלוקוז (הסוכר) בדם נמוך נותנים מידית תמיסת סוכר ומלחים בוריד. הסבר על כל המדדים הוא ארוך וינתן פעם אחרת