זריקת גדוליניום בבדיקת mri
דיון מתוך פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לביתי בת ה9 יש חסר חלקי של הורמון גדילה קיבלתי הפניה ל MRI עם זריקה האם הזריקה הכרחית? תודה רבה
אף פעם לא שמעתי על דבר שנקרא ״חסר חלקי”. יש חסר כן או לא? וכן הזריקה הכרחית כיוון שהיא מאפשרת ניגודיות בבדיקה מה שמאפשר לזהות גידולים, פתולוגיות וכיוצא בזאת ואין בזריקה כל סכנה באנשים עם חסר (?) בהורמון גדילה
כאשר רמת הורמון הגדילה בעקבות הגירוי היא בין 5 ל-7.5 מיקרוגרם/ליטר – קיים חסר חלקי של הורמון הגדילה. גם לבן הגדול שלי היה חסר ולא זכור לי שעשה MRI עם זריקה לכן חשוב לי לברר עם הזריקה חובה
מבצעים MRI בחוסר בהורמון גדילה , בין היתר, כדי לוודא שגידול במוח לא גרם לחוסר בהורמון גדילה. מתן גדוליניום עוזר לזהות שינויים במבנה התיעצי עם האנדוקרינולוג שלך תלוי ברמת החוסר בהורמון גדילה , תלוי ברמת הפגיעה בגדילה, תלוי אם יש חוסרים אחרים או סימנים אחרים