סוג ההורמון שבשימוש בתבחין הורמון גדילה

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

18/04/2022 | 11:11 | מאת: RG

הילד שלי בן 13 ושלושה חודשים עבר תבחין קלונודין (בגיל 13 וחודש) לא בהצלחה ועכשיו אמור לעבור תבחין עם גלוקוגון. בתבחין זה אמור להיות שימוש ב sex hormone priming עם testosterone (כאמור גיל 13 ושלושה חודשים) . הבנתי שלהורמון זה יש תופעות לוואי מתועדות בניגוד להורמונים אחרים כגון: 17b-oestradiol e.g estradiol valerate או conjugated oestrogen e.g premain אשמח לדעת האם יש פרוטוקול שעושה שימוש בהורמון אחר מאשר testosterone ?

החל מגיל 13.5 קיימת הוראה לתת לפני בדיקת הורמון גדילה זריקת טסטוסטרון של 50-100 מגר תוך שרירית. עושים זאת כבר מעל 50 שנים בכל העולם. באף אחד מהנערים שקבלו זריקת טסטוסטרון (היו מאות נערים כאלה במרפאתי) לא ראיתי אף תופעות לוואי.

19/04/2022 | 07:05 | מאת: RG

שלום פרופ' ותודה על התגובה, מה לגבי ילד גבולי בגיל ( 13 ושלושה חודשים במועד הבדיקה) מה הפרוטוקול האם כן לעשות שימוש בהורמון?( הילד לאחר תבחין ראשון קלונודין לא תקין ללא הזרקת טטטובטרון) תודה.

אתה טועה במונח סוגי ההורמונים וכותב את שמות התרופות בשגיאות. סוגי החומרים שנותנים כדי לבדוק את שיא ההפרשה של הורמון גדילה הם: גלוקגון ואינסולין חומרים המשמשים לגרוי ואינם הורמונים הם: כלונידין הניתן בכדור וארגינין הניתן בערוי. הגבול המדוייק מעליו נותנים הכנה בהורמון מין הוא נושא זה נדון במסגרת האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה פדיאטרית והוסכם כי בילדים בגיל ההתבגרות ) מעל 11.5 שנים בבנות, ומעל 13 שנים בבנים (לא 13.5) ( בין אם נראים סימני התבגרות ובין אם לאו, יש צורך במתן הורמוני מין לתקופה קצרה לפני ביצוע התבחין. במצב של התבגרות מתקדמת בשני המינים ניתן לוותר על ההכנה) שנועדה לדמות מצב של התבגרות מתקדמת הקיימת בלאו הכי(. פרוטוקול הכנה שכיח הוא: בבנים: 100 מיליגרם של טסטווירון 10-7 ימים לפני התבחין. בבנות: 2 מיליגרם של אסטרופם ליום למשך 3 ימים לפני התבחין. אולם, קיימים פרוטוקולים שונים קבילים.

16/01/2024 | 15:11 | מאת: יעל

הבן שלי הופנה לטסט שני לאחר שקיבל ערכים נמוכים מ 7.1 מ''ג . קיבל את הזריקה של הטוסט' ועברו רק שישה ימים מהזריקה לטסט לו זומן. ידוע שצריך בין 7-10 ימים... אז זה בעייתי?

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים