ילדה שקבלה מחזור בגיל 8.5

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

23/07/2021 | 00:18 | מאת: יפעת

בפעינוח צילום כף יד רשום שהגיל הכרונולוגי הוא תשע שנים ואילו ע״פ העצמות תואם לילדה בת 11 בביקור אצל אינדוקרונולגית היא ציינה בפניי שגיל העצמות תואם גיל 13 … נלחצתי לאחר שהאנדוקרונולוגית ציינה בפני שהגובה המקסימלי הוכרע כבר .. ושנשאר לה מקסימום שנה לגדול שתאפשר לה לגבוה בסנטימטרים בודדים .. כרגע היא בגובה 146,5 ומשקל גוף 40. אני בגובה נמוך 150 בעלי 178 יש לי שני ילדים שניהם גבהו ל 165 .. אני מודאגת .. ואני מעוניינת לדעת למי להאמין לפעינוח מומחה ההדמייה או למה שציינה הרופאה?! ועד כמה נכונה הקביעה שלאחר המחזור הראשון הגדילה מתמתנת ..

קבלת מחזור בגיל 8.5 היא התבגרות מוקדמת. במקרה זה יש צורך בברור הכולל MRI מוח. האם יש גורם שגרם לכך אנדוקרינולוג ילדים מומחה הוא מנוסה בקביעת גיל עצמות. אני תמיד בודק את הצילום בעצמי. לאחר קבלת מחזורבדרך כלל בת גדלה עוד 4-6 ס"מ

23/07/2021 | 05:13 | מאת: יפעת

שאלת המשך : האינדוקרונולוגית קבעה לנו תור לתבחין גירוי LHRH למה זה מיועד ? אם הילדה מינואר עד היום מקבלת וסת בצורה סדירה האם הכרחי שנעשה את הבדיקה אם אנחנו לא מעוניינים בהתערבות טיפולית ? אנחנו כבר עשינו בדיקת דם בהתייחס להורמונים ואני מצרפת צילום תוצאות .

1) תבחין LHRH מיועד כדי לבדוק האם הופעת המחזור נובעת מהפעלת כל מערכת ההתבגרות החל מההיפותלמוס -ביפופיזה ועד השחלות. או במנגנון אחר. זנ טסט המקובל בעולם למטרה זו 2) תבחין ה LHRH הוא יותר מדוייק מאשר בדיקת הורמונים בודדת בבוקר. אם אתם רוצים חוות דעת שניה על אשר הומלץ לכם, עליכם לפנות עם הילדה למרפאה אנדוקרינית ילדים אחרת עם כל הנתונים של הבת (נתוני גדילה, נתוני בדיקות מעבדה וצילומים).

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים