סרטן לבלב - טיפולים כימותרפיים

דיון מתוך פורום  ניתוחי סרטן המעי הגס

08/02/2013 | 17:22 | מאת: DOLI

בעלי בן 62 לאחר ניתוח וויפל כ-4 חודשים עם סרטן בראש לבלב מסוג אדנוקרצינומה. הוא התחיל טיפולים כימותרפיים הג'מזר פעם בשבוע במשך שלושה שבועות ושבוע הפסקה .נמצא כעת בסדרה השלישית (לאחר טיפול שני) בטיפול האחרון התנפחו לו הידיים והרגלים (נראה כמו בצקות) מלבד זאת הוא ממשיך לגרד בגב הרבה (כמו לפני הניתוח) ויש לו כאבי בטן. בבדיקות נמצא אנמי ומקבל ברזל פעם בשבוע עירוי דרך הוריד.מקבל קראון 25.000 3 פעמים ביום, קריאון 15000 פעמיים ביום, בבדיקות מרקרים:CEA-BLOOD 1.4 , CA.19,9-18 - ראשית שאלתי לגבי הבדיקות האם הן בסדר, שנית מה קורה לגבי הנפיחות בידיים וברגליים. תודה מראש על העזרה וההכוונה

לקריאה נוספת והעמקה

ערכי הסמנים הם בגדר הנורמה. הבצקות ברגלים יכולות להיגרם בשל הג'מזר עצמו, ולעיתים אני מוריד את מינונו בשל כך או אפילו מפסיק לשבועיים כדי שהבצקות יחלפו. אם לאחר מכן הבצקות חוזרות אפשר להמשיך עם5FU במקום ג'מזר.

מנהל פורום ניתוחי סרטן המעי הגס