בדיקת אולטראסאונד בטן
דיון מתוך פורום כירורגיית ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי , בני בן ה- 12 התלונן על כאבי בטן במשך יומיים והרופאה שלחה לסריקה בטנית אלו התוצאות שהתקבלו - כבד מרקם הומוגני , כיס מרה ללא אבנים , דרכי מרה תוך וחוץ אינן מורחבות כליה ימנית בגודל 10.2 ס"מ ללא סימנים להפרעה , כליה שמאלית בגודל 10.3 ס"מ ללא סימנים להפרעה . אאורטה ביטנית ברוחב רגיל , לבלב תקין , רטרופיניטרואום חופשי , טחול גודל ומרקם תקינים . שלפוחית שתן בעלת קיבולת קטנה ללא עדות לנוזל. בבטן ימנית תחתונה נצפה קטע מעי שיכול להתאים לאפנדיקס עוביו 0.4 ס"מ דופן אינה מעובה ניתן ללחיצה מגיע כמעט לאובליטרציה מוחלטת . לא זוהה שומן מזנטריאלי מסונן באיזור . מה משמעות תוצאות הבדיקה ? האם משמעות היא שיש דלקת בתוספתן ? אודה להתיחסותכם
שלום סמדר בדיקת האולטרסאונד מדגימה תוספתן בגודל תקין וללא סימני דלקת. זו בדיקה שהאמינות שלה היא לא 100% ולכן חייבים לשקול את מצבו של הנבדק כדי לקבל החלטה על הטיפול. בברכה,