ניתוח שקדים ואדנואידים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

07/07/2013 | 12:09 | מאת: מילה

אחרי בדיקת שינה לא טובה אצל בננו הופננו לניתוח שקדים ואדנואידים. אנו רוצים בכל זאת לפני הניתוח להתייעץ עם רופא נוסף המתמחה בילדים. שמעתי שניתן לעשות בדיקה נוספת דרך האף ואז ניתן להחליט אם לנתח בכל זאת גם שקדים או רק אדנואידים. האם כדאי לעשות את זה ואיך מקבלים הפניה לבדיקה כזאת ואיפה ניתן לעשות אותה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מילה את מתכוונת לבדיקה סיבאופטית של האף האחורי להדגמת האדנואיד. הבדיקה לא תעזור האם לכרות את השקדים או לא , זה נקבע על סמך תלונות הילד, בדיקה הגופנית (גודל השקדים) ותוצאות מעבדת השינה. כך שבמקרה שתארת הבדיקה לא תוסיף ערך נוסף. ניתן לבצע אותה בכל בית חולים או מרפאה שיש בה סיבאופטי לילדים בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 077-2180024/5 www.drgordin.co.il

15/07/2013 | 19:27 | מאת: מילה

תודה על התגובה. אכן בעקבות בדיקת שינה לא טובה - 73 הפסקות נשימה במהלך 6 ש' ו-52 דק' בצפיפות של 11 אירועים לשעה.סיכום: נמצאה הפרעת נשימה חסימתית בשינה. לא עשו לבן שלי בדיקה של צילום לוע האף אלא הובחנו אדנואידים בבדיקת רופא א.א. אכן, ריבוי רופאי א.א.ג. ואינפורמציה באינטרנט מבלבל מאוד. היינו אצל שני א.א.ג.ואצל אחד שרצינו לעשות ניתוח יותר מדי זמן ההמתנה. האם מישהו מכיר ד"ר רייפן אלה שמקבלת ברחובות ומנתחת באסותא ראשל"צ? והאם מישהו יכול לספר לי על ניתוח שקדים בראשל"צ? איך הבית חולים והיחס בו? תודה.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים