האם נדרש ניתוח כפתורים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

24/02/2013 | 22:55 | מאת: עדי

שלום רב, בתי סובלת מהפרעה חסימתית קשה בשינה והומלץ לנו על ניתוח שקדים ושקד שלישי. כמו כן, יש לה נוזלים באוזניים וירידה של 20-25 דצ' בשמיעה. אינה סובלת מדלקות כלל (לא בגרון ולא באוזניים). אנו מתלבטים לגבי ניתוח כפתורים.נאמר לנו שלפני ניתוח כפתורים שואבים את הנוזלים שהצטברו וניתן על פי זה לקבוע עד כמה הניתוח נדרש. יש לי מספר שאלות: 1. אם שואבים את הנוזלים ומורידים את השקד השלישי מדוע יש צורך בכפתורים - הרי יהיה "איוורור" טוב יותר לאחר הניתוח. 2. מה יגרום לנוזלים להפסיק להצטבר לאחר נפילת הכפתורים? 3. איך נעשית השאיבה - האם מחוררים את עור התוף? 4. האם במצב זה היית ממליץ על ניתוח כפתורים? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום עדי 1. נכון אך החור בניקור נסגר תוך מספר שעות ויש סבירות לא נמוכה שתווצר הצטברות נוזלים חוזרת. כריתה של השקד השלישי עוזרת באוורור האוזניים אך אינה מבטיחה אי חזרה של נוזלים ואם זה יקרה יהיה צורך בהרדמה נוספת 2. המהלך הטבעי. שאם הגדילה יש פחות נוזלים כוון שהאוורור הטבעי משתפר. בחלק מהמקרים נדרש ניתוח נוסף 3. כן 4. קשה להחליט ללא בדיקת הילד. השמיעה סבירה יחסית ובקיץ לרוב יש שיפור נוסף מצד שני במידה ותהיה החמרה וצורך בניתוח אז יעבור הרדמה נוספת. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 057-9955355 www.drgordin.co.il

26/02/2013 | 12:18 | מאת: שרית

ניתוח כפתורים לא עוזר, אז כדאי לך לקחת את זה בחשבון. מעבר לזה בעיני ניתוח צריך להיות האופציה האחרונה. תראי אני לא מכירה את המקרה שלך ואני לא רופאה אבל אני יכולה להגיד לך שלי יש ילד שהיה סובל מדלקת אוזניים ושקדים בצורה כרונית. הייתי נותנת לו אנטיביוטיקה זה היה עובר ושוב חוזרים נוזלים באוזניים ודלקות. זה היה פשוט מתסכל. באיזה שהוא שלב החלטתי לנסות לפנות לכיוון הטבעי (זה היה שלב לפני ניתוח כפתורים) ובהמלצת נטורופתית התחלתי לתת לו ביו בליס קיד שזו פרוביוטיקה שמטפלת ושומרת על האוזניים והגרון, תשמעי - רק טוב יצא מזה! הדלקות לא חזרו כבר 3 חודשים והמצב ממש טוב. לכן אני ממליצה לך לבדוקאת כל האופציות לפני שתחליטי על הניתוח הפולשני (והרבה פעמים מיותר).

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים