דלקות חוזרות באוזניים והצטברות נוזלים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

28/01/2013 | 13:31 | מאת: אסתי

שלום, בתי בת השנה וחודשיים סובלת מדלקות חוזרות באוזניים שמלוות בחום, נזלות וליחה. התייעצנו עם שלושה מומחים כאשר 2 מהם המליצו על טיפול מניעתי ואחד המליץ לא לעשות כלום (לתת לילדה להתמודד לבד). טיפול מניעתי כולל מתן אנטיביוטיקה במינון נמוך למשך כחודשיים ובמידה וזה לא יעזור יש לשקול ניתוח כפתורים. אבקש את דעתך בעניין, האם קיימות תופעות לוואי במתן אנטיביוטיקה למשך כל כך הרבה זמן? האם יש אפשרות לבצע שאיבת נוזלים על מנת להקל ? האם אתה ממליץ לתת תוספי תזונה / ויטמינים כלשהם שיכולים לחזק את המערכת? האם יכול להיות פתרון אחר מלבד מתן אנטיביוטיקה? תודה רבה! אמא מודאגת.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אסתי נזלת וליחה אינם חלק מדלקת אוזניים אלה מחלות וירליות של דרכי הנשימה ושם טיפול אנטיביוטי או ניוח לא ימנע אותם. לגבי דלקות האוזניים טיפול אנטיביוטי הוא אחד האופציות. רצוי לקחת פרוביווטיקה בעת נטילה כל כך ארוכה. כמובן שתופעות לוואי יתכנו בעיקר שלשולים , עמידות של חיידקים. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 057-9955355 www.drgordin.co.il

03/02/2013 | 20:19 | מאת: תמי

גם אני הייתי צריכה לתת לילד אנטיביוטיקה במשך זמן ארוך מאוד (חודשיים וחצי) והייתי מאוד מודאגת. הרופא שלנו המליץ לי על ביוטיקיד שזאת פרוביוטיקה שמותאמת לילדים, והוא אמר שזה לפחות יוכל למנוע חלק מהנזקים. אל תשכחי גם לסיים את המנה של האנטיביוטיקה עד הסוף, גם אם המצב של הילד משתפר, כי גם זה עלול לעשות נזקים.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים