תרבית לאוזן בן שנה וחודשיים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

23/11/2012 | 22:27 | מאת: יעל

שלום רב, בני סובל מדלקת שלישית בחצי שנה האחרונה.עקב כך רופא אף אוזן גרון הנחה אותנו לקחת מוקסיפן 10 ימים פעמיים ביום ואז למשך 4 חודשים פעם ביום וגם דזורל.מאחר ובני נדבק די הרבה ומשלשל די הרבה פעמים ויורד במשקל, ביקשתי טרם נתינת האנטיביוטיקה לעשות תרבית.הרופאה של בני אמרה שהתרבית לא אמינה אם לא בזמן שאיבה. האם נכון?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יעל תרבית מהאוזן ניתן לקחת רק כאשר יש הפרשה מוגלתית. ברוב דלקות האוזניים אין הפרשה כלל והטיפול הוא באנטיביוטיקה בסיסית שנותנת כיסוי לחלק גדול מהזיהומים (לרוב מדובר במוקסיפן). לא הייתי נותן לו טיפול מונע כל כך ממושך אם מדובר ב-3 דלקות אוזניים סה"כ ורקע של שלשולים וירידה במשקל. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 057-9955355 www.drgordin.co.il

26/11/2012 | 21:27 | מאת: יעל

תודה על תשובתך. לא ציינתי כי אכן בכל הפעמים הייתה כמות מאוד גדולה של מוגלה.בפעמיים הראשונות האוזן עם הדלקת הייתה האוזן הימנית ועכשיו שתיהן. הפעם הראשונה הייתה בערך לפני חצי שנה המון המון מוגלה עם קצת דם, לאחר מכן לפני כחודש וחצי בערך שוב מוגלה ללא דם ועכשיו מה-11.11 יצא מוגלה עד היום. באוזן שמאל כבר אין יותר. אוזן ימין נשאר טיפה. בפעם הזאת ובפעם הקודמת לא טופל באנטיביוטיקה.האם עקב אינפורמציה נוספת זאת, יש סיבה לתת כבר אנטיביוטיקה לטיפול עכשיוי ואח"כ מונע?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים