25 שנה עם סטרפטוקוקוס

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

29/08/2012 | 20:06 | מאת: רון

אני בן כמעט 30 ומאז שאני זוכר את עצמי אני סובל 3-4 פעמים בשנה מסטרפטוקוקוס שתוקף אותי קשה כל פעם. כל פעם מחדש זה מלווה בגרון לבן לגמרי, חום גבוה וחולשה גופנית. רפאפן הוא חברי הטוב ותמיד הורג הכל תוך 2-3 ימים. עכשיו כשאני אבא החלטתי לטפל בבעיה באופן סופי. פניתי לרופאת אף אוזן גרון שמנסה למנוע ניתוח הוצאת שקדים ורוצה להתחיל איתי בטיפול מניעה (שמעולם לא שמעתי או הוצע לי) שכולל אנטיביוטיקה למשך חצי שנה (!) וכן איזושהי זריקה אחת לחודש. אני רוצה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד ולסבול מהפתירון כמה שפחות. אני בטוח שגם לניתוח (שהפחד ממנו לא קיים אצלי) וגם לטיפול המוצע ישנן השלכות שליליות ותופעות לוואי. הייתי שמח לשמוע דעות נוספות בנושא, במיוחד לאור העובדה שמעולם לא שמעתי על הטיפול שהיא מציעה לי ולמרות שאני מסתדר טוב מאוד עם אנטיביוטיקה חצי שנה נשמע לי קצת מוגזם (זה אומר בלי אלכוהול לחצי שנה גם? (-:

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רון ראשית עם אתא מסתדר לא רע עם המצב הקיים למה לנסות טיפולים עם תופעות לוואי ואי נוחות? באנשים הסובלים מדלקות גרון חוזרות ונשנות (3 פעמים בשנה זה לא נורא) הגורמות לירידה באיכות החיים היתן להציע טיפול אנטיביוטי מונע או ניתוח לכריתת שקדים. אין כל ודאות שהטיפול המונע ימנע את הדלקות, לא בזמן הטיפול ולא אחריו אך קורה לעיתים שלאחר הטיפול מעגל הדלקות מפסיק. לרוב אין צורך בזריקות ומתן כדורים יומי אלה אחד מהטיפולים. ניתוח בגילך ילווה בכאב ניכר והחלמה לא קצרה אך כדאי למניעת זיהומים בעתיד. לפני שמנסים טיפול מונכע או ניתוח צריך לוודא שמדובר בזיהומיים חיידקים של השקדים ע"י משטח גרון. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 057-9955355 www.drgordin.co.il

31/08/2012 | 14:49 | מאת: רון

שלום ד"ר גורדין, להיות חולה 4 פעמים בשנה עם חום גבוה ולהחסיר 3-4 ימי עבודה זה לא המצב האידיאלי מבחינתי. אני מתמודד עם זה יפה אמנם אבל זה ממש נטל לא נעים וכן הייתי רוצה לפתור את הבעיה (לא נראה לי הגיוני שיש פיתרון ואני לא אנסה אותו ואשלים עם מר גורלי), ולו בשביל לא להדביק את משפחתי (יש לי לי תינוק בן 1.5). אין גם שום ספק שמדובר בסטרפטוקוקוס שכן משטח גרון מלפני שבוע הראה זאת (אחד מיני עשרות שעשיתי ב-25 שנים האחרונות). לכן, נשאלת השאלה, האם ללכת לקראת הטיפול האנטיביוטי של חצי שנה או לכיוון כריתת השקדים? בברכה, רון.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים