זריקות cefriaxone לילדה בת שנה ושלושה חודשים?????

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

08/12/2011 | 15:46 | מאת: ש

לבתי בת השנה ושלושה חוד' יש חום, הלכתי איתה ל א.א.ג. ולאחר שהסתכל באוזניים אמר לי שהאוזנים לא בריאות, הבנתי ממנו שיש דלקת. אנחנו לאחר חודש של אנטיביוטיקה מניעתית בכדי לא להגיע למצב של "כפתורים" (למרות שלא כ"כ הקפדנו חודש שלם) ועכשיוכנאה שהופיעה דלקת חמורה והרופא אמר שהוא רוצה שניתן את הזריקות הנ"ל לפני האפשרות של ניתוח אולי זה יעזור. מה הזריקות האלו? האם כדאי?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ש התרופה הנ"ל ניתן רק לזיהום חריף באוזן, לרוב 3 מנות חד יומיות. לרוב התרופה ניתנת דרך הוריד כאשר הילד חולה מאד, כאשר אינו מסוגל לבלוע את הטיפול דרך הפה או כאשר יש כישלון של טיפול אנטיביוטי פומי. ניתן לתת אותה גם בשריר אך היעילות מעט מופחתת יותר. בכל מקרה אין כל קשר לטיפול מונע. הטיפול הנ"ל נועד לתת מענה עכשוי לדלקת החריפה וזה הכל ווא לא ימנע בשום אופן את הדלקות בעתיד. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

13/12/2011 | 21:23 | מאת: ש

לאחר שהילדה קיבלה טיפול מונע (אומנם לא בצורה עקבית כ"כ), החליט הרופא א.א.ג שלפני שמנתחים "כפתורים" ניתן את הזריקות האלו. הילדה היתה עם חום וממש חולה מס' ימים עוד בטרם הביקור אצל הרופא ולא הבריאה כך שהזריקות עזרו בשיפור מצבה. אינני יודעת מה לגבי האוזן כי טרם נבדקה ע"י א.א.ג , אך שאלתי היא האם הרופא צדק בכך שהחליט לנסות את הזריקות בכלל? יש מצב שימנעו ניתוח כפתורים?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים