אזניים סתומות

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

01/11/2011 | 14:09 | מאת: אור

בתי בת שנתיים ושלושה ח', עם אזניים סתומות מס' חודשים. ביצעתי בדיקת שמיעה והכל תקין. רופא המשפחה החליט להוציא לה השעווה ע"י מכשיר ידני . הטיפול לא היה נעים וכמובן שהיא צרחה ואמרה זה כואב לי. באוזן אחת כאב במיוחד ואף ירד מעט דם הרופא שם טיפות אנטיביוטיות. אני חוששת מהטיפול הזה איך אדע שהכל בסדר ולא נפגע שום דבר? היא לא מתלוננת אך נוגעת באוזן שכאבה. שאלה נוספת מדוע מצטברת שעווה ומה אפשר לעשות כדי שלא תחזור התופעה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אור. רצוי לחזור לבדיקה לאחר מספר ימים, רוב הסיכויים שהטראומה היא לתעלה החיצונית בלבד ויש ריפוי מלא לאחר מספר ימים. השעווה היא חומר טבעי שהאוזן מייצרת ויש לה תפקיד הגנתי חשוב. הבעיה מתחילה כאשר יש יצירה עודפת (לא ממש שכיח) או הפרעה בפינוי התקין (הרבה יותר שכיח בעיקר עקב ניקוי עצמי שדוחף את השעווה פנימה). לכן חשוב לא לנקות את האוזניים עם צמרונים בטח לא בילדים, להשתמש בטיפות תרסיסים על בסיס שמן לריכוך ולהגיע מדי פעם לרופא אאג לניקוי (רצוי אחר השימוש בטיפות) בברכה ד"ר גורדין

07/11/2011 | 15:02 | מאת: אור

תודה על תשובתך. לדעתי יש לבתי בעיה בפינוי השעווה מהאוזן . בד"כ אני לא מנקה לה עם צמרונים וגם לא רואה שיוצאת לה שעווה. המלצת להשתמש בטיפות תרסיס על בסיס שמן לריכוך אבקש לדעת מה השם והאם צריך מרשם רופא? תודה רבה.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים