סינוסיטיס

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

02/10/2011 | 23:30 | מאת: מאיה

שלום רב, בני בן 14 סובל מנזלת אלרגית (קרדית האבק, בדרגה גבוהה) ומטופל באופן קבוע באריוס ומשאף). בביקור אצל אאג גילינו נוכחות דלקת באוזנו (הביקור עקב מעקב אחר נקב שנבקע ספונטנית ולא נסגר כבר שנה וחצי- אך לא על כך שאלתי), קיבל טיפול מקומי בטיפות אנטיביוטיות. מכיוון שישלו תור למרפאת אלרגיה, ביקשתי ממנו לא לקחת את האריוס (לא לפגוע במהימנות תוצאת תבחיני העור). תוך יממה החל להתלונן על כאבים חזקים בגבה, כאבי ראש וכמה שעות לאחר מכן עלה חומו מעל 39 מלווה בכאבי ראש חזקים (מתגברים כשמוריד את ראשו). רצנו לרופא המשפחה וכצפוי אובחן עם סינוסיטיס וקיבל סינופד ומוקסיפן. שאלתי- יתכן שבשל היעדר האריוס התפתחה הדלקת/התפשטה והגיעה לסינוסים? האם כדאי לוותר כרגע על התור למרפאה ולחזור לאריוס? הם הסינופד יכול לעזור כדי לא להחמיר את הנזלת?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מאיה אני חושב שהתפתחות הסינוסיטיס היא מקרית ולא קשורה להפסקת השימוש באריוס. פרק הזמן קצר מדי. לא ברור לי מה המטרה בבדיקות האלרגיה אם כבר ידוע שהוא אלרגי לקרדית אבק הבית. בחולים עם נזלת אלרגית קשה לא רצוי להפסיק את הטיפול האנטיאלרגי, או לפחות להמשיך טיפול בתרסיס סטירואידלי אפי. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

03/10/2011 | 21:06 | מאת: מאיה

בדקנו את נושא האלרגיה באופן פרטי ועתה יש לנו תור לשניידר, במטרה להתחיל בחיסונים. אני שמערת שלא יקבלו אותו לטיפול זה ללא תבחיני עור שלהם. האלרגיה הזו יוצרת שרשרת בעייתית: נזלת, נוזלים באוזן, דלקת חוזרת ונשנית... כבר שנה וחצי. (עם חור שלא נסגר). ממשיך לקחת עד התור משאף אבמיס. האם אתה חושב שבמצב זה כדי לדחות את התור ולחזור לאריוס?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים