ניתוח הסרת שקד שלישי,אדנואידים -ילד בן 3.5

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

18/12/2010 | 23:26 | מאת: חיה

אני אמא לילד בן 3.5 הסובל מגיל שנה וחצי מזיהומים חוזרים בדרכי נשימה עליונות,הדבקות חוזרות בסטרפטוקוקים, נוחר בלילות, מאנפף בדיבור, סובל קבוע מנוזלים באוזניים-לאחרונה הופננו לצילום שקד שלישי,בדיקת שמיעה חוזרת (הראשונה בוצעה בגיל שנה וחצי)ומעבדת שינה-לצערי כל התשובות מראות כי אין מנוס מניתוח הסרת אדנואידים,שקד שלישי והכנסת כפתורים- השאלה שלי- האם אין מקום לדחיית הניתוח עד לגיל מאוחר יותר- האם "שקדי ענק" ושקד שלישי לא מצטמקים עם ההתבגרות? עד התחזקות מערכת החיסון?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום חיה במידה ויש אינדיקציה לניתוח אין כל טעם בהמתנה. מכל מה שציינת הדבר החשוב ביותר הוא קיום או אי קיום של הפסקות נשימה בשינה (קלינית ובמעבדת השינה). במידה ואין הניתוח יכול להדחה. במידה ויש רצוי לעשותו בהקדם. בברכה ד"ר גורדין אחראי שירות אא"ג ילדים בי"ח רמב"ם טל לקביעת תורים 050-4039348 www.drgordin.co.il

19/12/2010 | 18:46 | מאת: חיה

תודה רבה על תשובתך- לגבי מעבדת השינה-נמצאו בטווח של 6 שעות שינה במעבדה 5 הפסקות מלאות,13 חלקיות- וירידה של ריווי החמצן לטווח של 76-90% במשך 11% מהזמן.חשבתי ראשית לפנות קצת להומאופתיה. האם נראה לך שכרגע בני נמצא בסכנת חיים בשל אי ביצוע ניתוח מיידי?

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים