חיידק חוזר בגרון אצל ילד

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

24/02/2023 | 15:56 | מאת: ילנה

שלום רב. רציתי להתיעץ איתך לגבי המצב של הבן שלי. ילד בן 6.6 , בכיתה א . 05.01- חום, גרון אדום, משטח חיובי. לוקח מוקסיפן 10ימים 10מל פעמיים ביום. 04.02- חום, משטח מהיר חיובי- מוקסיפן 10ימים. 23.02- אותם סימפטומים, משטח חיובי, מוקסיפן 10מל פעמיים ביום 10ימים. אני בהלם. אף פעם הבן של לא נדבק ככה..יש לו שקדים מוגדלים . במעקב אצל אאג ילדים. בשנה שעברה נבדק עם סיב-הרופא המליץ ניתוח, כי שקד שלישי היה מוגדל גם. ניסינו למנוע מהניתוח. עד עכשיו ילד לוקח טיפול הומאופתיה. ראינו קצת שיפור. בסתיו היה נבדק שוב עם סיב, הרופא אמר שהשקד שלישי השתפר.שלח לבדיקת שינה. יש הפסקת נשימה בדרגה מאוד קלה. עוד לא הינו אצל רופא. השאלה שלי האם במצב שלנו ניתוח זה הפיתרון היחידי? כואב לי הלב לראות את הבן שלי סובל ולוקח אנטיביוטיקה כל הזמן. מצד שני גם יש חשש לגבי ניתוח...אשמח מאוד לשמוע את דעתך. תודה רבה מראש.

שלום כל התייחסות העבר לגבי ניתוח או מעקב הייתה עקב תסמינים נשימתיים. המאורעות הזיהומים חדשים ואין קשורים כלל לגודל השקדים/ אדנואיד. מדובר סהכ על תקופה של חודש כך שלא ניתן לדעת האם התדירות נמשך או שזהו ארוע חולף. רצוי לקחת משטח גרון בתום הטיפול האנטיביוטי גם אם מרגיש מצויין זה חשוב להבנה. כמו כן ניתן לקחת באותה הזדמנות משטחי גרון לכל בני המשפחה לנסות לזהות מקור ההבדקה

10/03/2023 | 13:32 | מאת: ילנה

שלום רב . קודם כל תודה על התשובה. אך אנו עוד פעם עם אותה בעיה. הפעם הבן שלי סיים את המוקסיפן06.03 שזו היתה פעם שלישית ו כבר אתמול בב09.03 מתלונן על הכאב בגרון. חשוב לציין שפעמיים אחרונים יותר קלים : פעמיים ראשונים היה חום גבוה וילד סבל מאוד, גם היתה פריחה. פעם שלישית חום שהסתיים לפני אנטיביוטיקה, הפעם אפילו לא היה חום. הופתעתי כש משטח מהיר שעשינו היום היה חיובי. אגב גם הרופא שלנו היה מופתע מהתדירות הפעם נתן אוגמנתין ל10ימים 7מל פעמיים ביום ושלח לאאג לשקול ניתוח שקדים ושקד שלישי . אני באמת לא מבינה מה הסיבה של המעגל הזה. עשינו גם משטח אחרי טיפול אחרי פעם שנייה היה שלילי. הרופא טוען ש הילד לא נשא.. הומאופת שלנו נתן לנו טיפול מניעתי רק לא הספקנו לקחת אותו. אולי יש עוד טיפול חוץ מניתוח? או שצריך לעשות איזשהו בדיקות לבן שלי ? אנו נעשה גם משטח רק כרגע נדבקנו גם. מאמינה שיש סיבה למה שקורא רק לא מבינה מה בדיוק...הרופא לא מדבר על בדיקות , מבחינתו אאג זה הכתובת. אז בבקשה אשמח מאוד לדעתך. תודה רבה מראש.

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים