ניתוח להסרת שקד שלילי

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

25/08/2010 | 00:34 | מאת: מרים

בתי בת השנתיים סובלת מנזלת כרונית מגיל 11 חודשים, ונוזלים מרובים באוזניים. לאחר בדיקה אצל אאג אובחן אצלה שקד שלילי, וכרגע שוקלים לנתח אותה. עקב הנוזלים באוזניים אינה שומעת טוב {שומעת מעל 35 דציבל}, ולכן גם אינה מדברת כראוי לגילה, אציין כי אין לה חרחורים, צפצופים וקוצר נשימה בכלל, רק ישנה עם פה פתוח ומתעוררת פעם בלילה לשתות. שאלתי היא האם הפרעה כזאת בשמיעה ובדיבור היא עילה מספקת לניתוח? האם ניתן לא לנתח ולקוות שהשקד יתנוון בגיל מאוחר יותר, או שיש חשש שמצבה יחמיר בינתיים ויגיע למצב של הפסקות נשימה?

לקריאה נוספת והעמקה
25/08/2010 | 08:18 | מאת: אמא מנוסה

בתי בת ה-5 סובלת מכל מה שציינת! בעקבות הנוזלים שמיעתה ירדה, הדיבור לא ברור וכו' וכו'. משהבנתי שמעודדים לנתח ובוחרים את הפתרון הזה על ההרדמה וכל מה שכרוח החלטתי לנסות שיטות נוספות רק כדי לדחות את הניתוח. חשוב לי מאוד להמליץ על חדרי המלח, בתי ספציפית טופלה בכפר הירוק והפכנו ממש לוותיקים וטפו טפו טפו טרם נותחה.יותר מזה בחודש האחרון היינו בבדיקת נוזלים וחל שיפור! אם יש לך שאלות נוספות אשמח לענות חשוב לי להמליץ בייחוד שאני למודת נסיון!

שלום מרים ראשית בגיל שנתיים קשה עדיין להתרשם מהשפעת ליקוי השמיעה על התפתחות הדיבור. אין ספק שליקוי שמיעה מהווה בעיה לא רצויה ויכול לפגום בהתפתחות התקינה של רכישץ שפה. הבעיה כבר קיימת בערך שנה כך שהסבירות שתחלוף ע"י טיפול שמרני לא גבוה. לכן יש לשקול ברצינות ניתוח להחדרת צינוריות ולשלבו בכריתת אדנואיד. ניתן לנסות טיפול ב EARPOPER (לטיפול בנוזלים ואז אולי להמנע מניתוח) למרות שגיל הילדה צעיר מעט לשימוש במכשיר זה. בברכה ד"ר גורדין אחראי שרות אאג ילדים, בי"ח רמב"ם 050-4039348 טל לקביעת תורים

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים