מלאות בתאי מסטואיד לפני שתל

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון ילדים

14/03/2018 | 13:30 | מאת: יהודית

שלום רב בתי בת תשעה חודשים כשלה בבדיקת ברה ואנו מועמדים לשתל שבלןל דוצ. הרופא הפנה אותנו לבדיקות ובינהן ct ו mri. תוצאות הct מדגימות מלאות בתאי המסטואיד באוזן ימין ללא הרס של המחיצות ותוספת רקמה סביבנעור התוף עם מלאות בחלק הפרוקסימלי של תעלת השמע החיצונית. איוורור תקין ותעלות שמע תקינות. השאלה שלי היא: מה אומרת תוצאה זו של אוזן ימון והשאלה השנייה האם בעיה מסוג זה יכולה להסהיר כישלון בברה? כלומר יתכן שירידת השמיעה של בתי נובעת מהאוזן התיכונה ולא מועברת לגזע המח? תודה אמא מודאגת.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב המלאות באוזן תיכונה יכולה לגרום לליקוי שמיעה קל. אין סיכוי שהייתה מועמדת לשתל עקב נוכחות נוזלים. בדיקת BERA מבדילה בין סוגי ליקוי השמיעה . ילדים שמעומדים לשתל סובלים מליקוי שמיעה עצבי חמור וזה על סמך מספר בדיקות וגם נסיון תגובה למכשירי שמיעה. אם הבעייה היתה רק באוזן תיכונה התוצאה היא ליקוי שמיעה קל שלא צריך אפילו שיקום שמיעתי אלה רק מעקב. המלאות הזאת באזון תיכונה ובמסטואיד חסרת משמעות מבחינת ההשפעה על השמיעה היא יותר משמעותית למנתח ולעיתים בחלק מהמרכזים מבצעים ניתוח כפתורים בכדי שבעת השתל האזון תהיה מאווררת אך זה לא חד משמעי. דר גורדין

17/03/2018 | 18:38 | מאת: יהודית

ראשית המון תודה על תשובתך שמסהירה היטב את הלקות. מעבר לכך.... מה המשמעות הרפואית של מלאות תאי מסטואיד? האם מדובר בנוזלים?

כן

מנהל פורום אף אוזן גרון ילדים